PeterCenturion En toch gaan we zien dat de digitale betalingen hand over hand verder zullen toenemen op de kermis. Met name bij de automaten die er steeds meer komen. En ook in Duitsland komen ze heel snel op. Als de klant die dingen niet zou willen, zouden ze niet zo vaak worden gebruikt. En ook ik doe het liever allemaal contant.
GhostRiderPeter PeterCenturion En ook ik doe het liever allemaal contant. Als we dat allemaal stug blijven volhouden, dan krijgt de overheid er een zware dobber aan en zal contant blijven bestaan, zo niet dan gaan we zoals met veel dingen als lammetjes naar de slachtbank 😉 Maar….. dit topic gaat over Hilaria, niet over Pin or Cash, aangezien ik het wél een leuk discussie topic vindt open ik bij deze een topic ervoor in de Babbelbox 🙂 Gaan we daar verder erover en hier weer Hilarisch door 😉
GhostRiderPeter KermisKo Bij de Snowjet was de automaat duurder dan dat je boven gewoon een kaartje ging halen. Eric Dat is logisch. Een kaartje is maar een stukje papier maar zo’n apparaat is natuurlijk veel duurder! Joshua1986 moeten ze overal doen. Pinnen + €0.25 toevoegen. Pinnen ontmoedigen. Kost de exploitant tenslotte ook elke transactie geld. Mag je voor mij gewoon doorbelasten. Gebruik je verstand, en betaal contant luid het motto! Was al erg bijzonder dat er in Tilburg bij de Konga een pinautomaat hing. In duitsland op de kermis kun je met je pinpas weinig tot niets, Duitsers daar weigeren het gewoon en willen alleen contant. GhostRiderPeter De Entertainer heeft een contactloos betaal systeem waar je u tegen zegt, 2 gekoppelde betaalunits die diegene in de kassa middels tablet aanstuurt en 2 klanten tegelijk kan laten betalen. Werkt razendsnel, geen vertragingen zoals bij de pinautomaten hier. Maar idd in Duitsland is contactloos betalen laat staan pinnen een zeldzaam iets, ik zag het in Herne maar weinig. En ja ook ik ben een dinosaurus die nog stug met cash betaald en pint alleen als het echt niet anders kan. Daar waar enkel pin mogelijk is loop ik weg 😆 Joshua1986 ik gebruik me pinpas amper. Hooguit om n keer te tanken. Als ik ergens ben en er is geen mogelijkheid om contant te betalen, draai ik om en ben ik weg. Als k dan 50km of 100km extra moet rijden, ben ik zo stug en eigenwijs dat ik dat we nog voor over heb ook. LimBrabo-Wim Tilburg was de eerste kermis waar de Konga zo’n contactloze ticketautomaat had staan, deze automaat staat in Crange nu ook gewoon bij de Konga. Johan013 als je het wil ontmoedigen dan moet je die pinautomaten ook niet plaatsen als exploitant Wimbr1970 En dan omzet mislopen? Ik vrees dat het merendeel van de mensen veel meer met de pinpas betalen dat ze nog cash op zak hebben. Alex En als je ze plaatst zou het netjes zijn te vermelden dat er (vanwege de transactiekosten) extra kosten (en hoeveel) in rekening gebracht worden. De rest van mijn betoog laat ik maar achterwege want ik lees al waar het mis kan gaan daarna. 🤦🏼🤣 Forain-Paul Het is gewoon wettelijk niet toegestaan om een extra kosten te vragen voor een pinbetaling. Ja maar…. ja, ik weet dat exploitanten heilig zijn voor veel liefhebbers! Maar dit is gewoon gierig pauper gedrag van deze exploitant. Een organisator met ballen zou duidelijk moeten zeggen “ pas dit direct aan, anders ben je de komende jaren niet meer welkom” Anders blijf je het pauperige imago van de kermis in stand houden. En als je € 0,25 voor een pintransactie betaalt, zou ik toch eens opzoek gaan naar een andere payment provider. GhostRiderPeter De Entertainer heeft een contactloos betaal systeem waar je u tegen zegt, 2 gekoppelde betaalunits die diegene in de kassa middels tablet aanstuurt en 2 klanten tegelijk kan laten betalen. Werkt razendsnel, geen vertragingen zoals bij de pinautomaten hier. Is van Sumup! Dat exploitanten niet bereid zijn om te investeren in een relatief goedkoop POS-systeem is mij nog steeds een raadsel. Vooral bij verkoopzaken is het meestal nog steeds tijdrovend gehannes met een terminal waar handmatig het bedrag wordt ingetypt. Johan013 begrijp me niet verkeerd…ik ben ook van mening dat mensen veel makkelijker de pinpas trekken dan contant betalen. Ik reageerde alleen op het verhaal van joshua dat exploitanten liever cash willen dan dat ze aan de automaat betalen Joshua1986 Forain-Paul hoeft ook niet wettelijk toegestaan te zijn. Exploitanten beslissen zelf hun prijzen. En mogen dus wettelijk gezien een verschil maken. Wil je per pin betalen dan kost een entreebewijs €3.75 van papier uit een automaat, betaal je liever contant dan betaal je €3.50 voor een entreebewijs in de vorm van een plastic munt(achtig) Zo, wet netjes en wettelijk toegestaan omzeild. Als je dit gewoon overal zo invoert, heb je als ondernemer geen extra kosten. Waarom moet überhaupt een ondernemer extra betalen voor de keuze van een klant? Omgedraaide wereld als je het mij vraagt. Johan013 gooi er gewoon een percentage bovenop. Dan loop je niets mis en maak je contant betalingen interessanter. Kevin-KPJ Joshua1986 en hoe willen exploitanten dit doen in bijvoorbeeld een Best en Weert met vooraf vastgestelde ritprijzen? Uiteindelijk als je contant geld betaald en de exploitanten moeten dat geld storten betalen ze er ook voor. En ja ik snap contant is makkelijker, maar het pinnen is ook veel makkelijker. Plus exploitanten hoeven na sluit niet met een volle tas geld over straat, om naar de wagen te gaan. Eric Zo ervaar ik het zelf ook. Contante betaling is vele malen sneller. Ik heb een hekel aan het betalen met een telefoon. In de meeste gevallen: “Mag ik 2 kaartjes?” Dan moet de telefoon gepakt worden, aangezet worden, de app openen, activeren en dan is het pinapparaat al op rood kruis gesprongen. Pinapparaat weer instellen en hé hé, er is betaald Joshua1986 bij drukte handel ik 2 tot 4 contanten klanten af in dezelfde tijd als 1 pin klant. Dus dan kost het veel tijd. En bij een storing, kunnen klanten niet de zaak in… en die storingen komen nog wel eens voor PeterCenturion En toch gaan we zien dat de digitale betalingen hand over hand verder zullen toenemen op de kermis. Met name bij de automaten die er steeds meer komen. En ook in Duitsland komen ze heel snel op. Als de klant die dingen niet zou willen, zouden ze niet zo vaak worden gebruikt. En ook ik doe het liever allemaal contant. GhostRiderPeter Als we dat allemaal stug blijven volhouden, dan krijgt de overheid er een zware dobber aan en zal contant blijven bestaan, zo niet dan gaan we zoals met veel dingen als lammetjes naar de slachtbank 😉
Eric Gisteravond nog wat foto’s van de Entertainer gemaakt. Om het effect van de lasers goed op de foto te krijgen moet je een fractie langere sluitertijd gebruiken en daardoor lever je detailscherpte in. Dat valt niet op als je de hele molen fotografeert maar bij de eerste foto is het wel duidelijk zichtbaar. Foto’s i.v.m. ondankbaarheid verwijdert!
Harry_Vandsome De rit is niet eens bijzonder bij de Entertainer. Maar de show, het geluid én interactie maken het tot de topper die het is. En inderdaad: sound system is nice 😎 En oh ja pinnen gaat snel. Gauw nog een keer pinnen voor nóg een ronde!
MartijnH Harry_Vandsome Het viel mij inderdaad op dat het geluid daar perfect staat afgesteld, binnen de molen wat harder maar sta je erbuiten kan je gewoon met je medebezoekers praten.
Ralph2003 Ryank2304 Dan hebben ze 3 dagen tussen Duitsland en Alkmaar. Zullen ze ongetwijfeld redden maar heel ruim is het toch ook niet met zo’n gevaarte af te breaken, over te rijden en weer op te bouwen en draaiklaar te maken.
Ralph2003 Ryank2304 Zaterdagavond ook een 4 tal uurtjes geweest en toch wel een hele nette editie hoor met vooral de eerste helft (vanaf het station gezien) echt wel zeer goed en sfeervol opgesteld. Het Chocolade rad stond echt zwaar verkeerd daar, althans voor het zicht. Een lange laan met achterop een spelzaak is gewoon niet fraai. De Reactor, of eigenlijk een hoge zaak had om deze plaats veel beter tot z’n recht gekomen. Anderzijds, over de belangstelling had deze spelzaak zeker niet te klagen. En ja, de Entertainer, wat een topzaak, voor mij dit keer een dikke 9. Tilburg was voor mij een 10 waar hij toch net ff meer uitpakte op de een of andere manier. We hadden rond 21.00 een ritje maar ook rond 22.30 nog een keer waarbij er op het latere tijdstip toch echt pittiger werd gedraaid. We hebben ons in ieder geval goed vermaakt de zaterdagavond waar het dan ook goed druk was. Geen koppen lopen maar toch echt wel goed druk, sfeer! Ik kwam niet echt om veel foto’s te maken maar op een gegeven moment dacht ik, laat ik eens wat fraaie plaatjes maken van de geweldige lichtshow’s die werden gegeven! Komen de foto’s….. Kom nog een deeltje aan…..