Vervolgens passeer ik een hele tijd alleen maar wat kraampjes, en het Alpendorp van Ropers, om uiteindelijk als eerste bij deze Apris Ski Party van Meijer aan te komen. Mooi degelijk funhuis, en sinds kort de nummer 3 qua grootte van Nederland uit mijn hoofd. Of in ieder geval 1 van de grootste. Eigenlijk reken ik Police Department nog altijd mee voor Nederland, maar aangezien het Fire Department vertrokken is, en volgens mij de Adventure Bay gelijk is qua groote, en het Boobytrap hotel weer net wat kleiner, is het lastig te zeggen hoe groot deze Apres Ski Party is. Maar groot is gewoon groot dan maar toch?

Dan dé topper die ik heb gedaan vandaag in Uden! Namelijk de Entertainer van Müller uit Duitsland! Normaal reist deze vaak in oost Duitsland, maar toch staat ie nu hier in Uden!

En dit is de beste magic die er is in mijn ogen, althans wat snelheid betreft. Geen enkele magic komt er maar in de buurt, zelfs de Circus Circus niet.

Wat betreft awisseling is de Circus Circus weer beter, maar desalniettemin kreeg ik later vandaag een fantastische rit!

Gelijk daar tegenover stond dé andere topper van de kermis, namelijk de Top Spin Fleur tegenwoordig reizend onder Schaak!

En wat een gevaarte is het toch zeg! Als de armen helemaal naar boven staan, is die echt hoog!

Helaas doen Top Spins het niet echt goed in Nederland, en Uden was daarop geen uitzondering.

Zonde, want het zijn echt prachtige, unieke machines, waarvan er steeds minder overblijven, en dan vooral in pretparken.

Vliegen om de wereld, tegenwoordig in 80 dagen, kon je ook in Uden!

Want deze molen van Daniël de Voer heet tegenwoordig Around the World (in 80 days). Hopelijk gebeurt er nog iets aan het thema, wat de “in 80 dagen” beter doet uitkomen, want vooralsnog kun deze en het andere exemplaar van Dauphin alleen uit elkaar halen door de kleur van de hekken.

Star Wars van Swinkels. En wat me opviel is dat deze er tegenwoordig echt wel mooi uit ziet, zo met de trussen boven op de shuttle!

Ook van de Voer, maar dan van Hans de Voer (volgens de officiële website) is deze Super Mouse.

Standaard Reverchon wilde muis achtbaan, waarvan je er tegenwoordig vele hebt. Niet alleen van Reverchon, maar bijvoorbeeld ook van Mack.

Nog steeds staat er op de kassa dat dit de grootste kermisachtbaan van Europa is. Maar natuurlijk is dit niet zo.

Ik weet nog een jaar dat deze Super Mouse in mijn jeugdjaren, een keer in Zwolle stond. Dit is eind jaren 90 geweest. Maar zelfs toen was dit niet de grootste, want de duitse reuzen, Alpina Bahn, Olympia Looping, Höllenblitz, en zelfs toentertijd de Spinning Racer of Euro-Star waren echt wel een tandje groter. Maar ja, kermis meters hè?

Zoals gezegd stond er ook nog de Rue de Paris van Punt/Sloots.

Een unieke combinatie van fun huis, en spiegellabyrinth, in een leuk thema!