Gisteren voor het eerst in 5 jaar (echt te lang inderdaad 😁) weer naar Tilburg afgereisd voor de kermis. Naar mijn mening stond er een aardig goede kermis voor Tilburgse begrippen. Zeker met zaken die je niet elke kermis ziet zoals de Aeronaut, Free fall, Laser Pix, EuroCoaster en de Pandora. De Pandora draaide gisteren wel vrij korte ritten, maar als ik de bezoekers mag geloven was de rit vrij intens.
Qua opstelling vond ik sommige pleinen/straten best wel discutabel. Met name Besterdplein vond ik erg kil ogen en ook het feit dat je het plein niet volledig rond kon lopen vind ik een gemiste kans. Burgemeester Brokxlaan zou je zo missen als de Aeronaut daar net zou staan, dat is best wel jammer. De kruising aan de Spoorlaan was wel wennen, zo met Lost en Hell Raiders met de rug tegen elkaar was wel een apart gezicht. Achteraf gezien wellicht enigszins logisch als je een bepaalde bezoekersstroom wilt sturen. Bij de Paleisring vond ik net even wat te veel attracties bij elkaar gezet, wellicht had het beter afgewisseld kunnen worden met wat kinder- of spelzaken.
Ondanks de hoge ritprijzen hadden veel zaken wel een aardige bezetting, ik merkte dat Laser Pix en de Airborne heel erg in trek waren met een aardige rij. Qua sfeer vond ik het beter als 5 jaar geleden, ik vond de sfeer wat gezelliger.
Genoeg meningen gegeven, hieronder enkele foto’s.

Erg mooi gespoten eetzaak!

Wat is de Pandora toch een plaatje van een attractie

De Toxic gaf zeer goede ritten weg

Beetje drukte, maar kan wellicht door de compacte opstelling komen. Het ballonnenspel vond ik wel uniek om te zien. Die kom je volgens mij niet zo gauw tegen.

Laser Pix had het de hele middag al druk toen ik er elke keer voorbij kwam

En we sluiten af met de Aeronaut