Alex kev077 En toch wordt er ook anders gereageerd….. https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/kermis?fbclid=IwZnRzaANkSUdleHRuA2FlbQIxMQABHhTW6bKXhjH0Faeo2P0gIMUegNn7v90LGjIHGqaRcl_NPSZsWh_SaGIedAW7_aem_uMleOMsWZTyqoW6ZIvYKlQ Overal is het duur en dat hoor je steeds vaker, ook in de vele topics hier. Wat of wie de oorzaak ook is, ergens komt een keer een grens.
PeterCenturion Alex Toch is dit artikel wel vreemd. Voor een dagje pretpark ben je de genoemde bedragen ook al kwijt. Maar dat de kermis duur is, dat klopt wel.
George kev077 Als er in het weekend bij droog weer niks te doen is kun je de kermis beter opdoeken. Verder klaag ik niet en zeg ik niet dat de exploitanten niks verdienen. Je bent Venlo minded en dat mag, maar mijn woorden hoeven niet verdraait te worden. Heb de Alpina Bahn nog ooit in Venlo gezien, dat was pas een kermis 😑
kev077 George die kermis ken ik helaas niet, maar de jaren op het van Gasselt terrein wel. Dat waren ook goede kermissen. Als de kermis daar had kunnen blijven staan. Had het beter gelopen dan nu. Overigens gisteren een rondje over de kermis gelopen. Aan de maas was volk te vinden op de pleinen en op het plein bij de Deca Dance. Bij de Kwartelenmarkt, en op de oude Markt was het uitgestorven (veel kroegen en restaurants hebben hier ook de maandag en dinsdag dicht). Hier nog met de medewerker van de Kamelenrace gepraat, dat de locatie voor doordeweeks drama was. Volgend jaar staat hij weer liever aan de Maas, want daar loopt het wel. Een paar foto’s: We waren er van 19:30 tot 21:30. Ik weet niet wat de copacabana polyp, Deca Dance en Europe flyer vroegen. Het Europarad vroeg €5,- evenals de Disco Jumper en de booster, wat ik voor de Disco Jumper en Booster pittige prijzen vind
PeterKleve George Heb de Alpina Bahn nog ooit in Venlo gezien, dat was pas een kermis 😑 PeterCenturion Ik ook. Dat was helaas een eenmalige zaak. Hier idem. Bij de achteruitgang van de voormalige Frederik Hendrik kazerne in Blerick, bij de ougedienden beter bekend als rijschool Venlo, aan de oevers van de Maas, Bron foto: Huub Berens.
Maurice Het is te hopen dat er nog garantie op die verlichting zit bij het Europarad 😉 Kan me voorstellen dat je als exploitant niet blij wordt van het feit dat zoveel überhaupt niet meer brandt, of storing heeft en de kleuren niet meer kloppen na een dergelijke investering 🤔
Alex Voor de TikTokkers onder ons, en waarom de kermis weer duurder is geworden. https://vm.tiktok.com/ZGdaVy6T5/ Volgend jaar kunnen ze in ieder geval weer besparen met die nieuwe vrachtwagens die weinig kilometers rijden, als je per kilometer maar belasting hoeft te betalen kan de ritprijs weer wat omlaag. Maar dat zal vast niet gebeuren. 😉
PeterKleve Alex Frank Vale kan gewoon een ontheffing aanvragen, maar dat weet ie vast zelf ook wel. Er kan een ontheffing worden aangevraagd voor kermis- of circusvrachtwagens die geen Euro 6-norm hebben, mits ze aan de specifieke voorwaarden voldoen, zoals het niet ouder zijn dan 13 jaar. Bron: https://www.rdw.nl/ontheffing-zero-emissie/aanvragen/bijzondere-vrachtwagen/ontheffing-voor-kermis-en-circusvrachtwagen
GhostRiderPeter Alex Ik in ieder geval wel, en ga m gebruiken ook. Alle verdere discussies over rit en horeca prijzen en alles wat dar aan vast hangt kan vanaf nu in een apart topic daarvoor aangemaakt in de Babbelbox ✔ Discussie topic Rit/Horeca prijzen kermis