En dan trap ik zelf af, wel zo netjes 😉
Wat betreft de ritprijs, tja kan ik kort over zijn, mij een biet ik stap zelden tot nooit nog ergens in en de enkele keer dat ik dat wel doe is de prijs van het kaartje niet echt boeiend 😉 Natuurlijk snap ik dat voor diegene die wel nog lekker los willen gaan het een hekel punt is. Maar…. wordt niet alles duurder in het leven? Moet dan een exploitant maar zijn winstdeel kleiner zien worden door stijgende onkosten en ze niet doorberekenen aan de klant?
Dat er een kantelpunt komt of al is waarop men de kassa voorbij schuifelt vanwege de ritprijs en het gebodene?
Want een stevige ritprijs en een lauwe rit met amper of geen interactie ritgangers/publiek dan is het logisch dat men overslaat en doorloopt naar de buurman met soortgelijke zaak en ritprijs waar wél show en sfeer gecreëerd wordt.
Dan de horeca in de breedste zin van het woord, in NL wederom niet zo van toepassing voor mij, bollen olie/krenten en andere fratsen die ze er tegenwoordig in proppen at ik sowieso al niet, niks er tegen maar oliebollen zijn voor oud/nieuw en verder niet 😉 Een goede friettoko is zoeken geblazen en dus eet ik vaker in de door de jaren ontdekte vaste plaatselijke stekjes.
Voor wat Duitsland betreft, daar weten ze wat eten op de kermis is en helaas ook wat prijzen betreft…
Ja ook hier snap ik dat de kosten stijgen, maar zonder blikken en blozen €7,50 vragen voor een bakkie champignons/bloemkool welke ook significant kleiner is dan voorheen….. NOPE!
Helaas is dat wel de trend dat er stevige prijzen voor minder worden gevraagd
Waarbij er uitschieters zijn omhoog en omlaag uiteraard, zo waren de prijzen in Düsseldorf hoog en in Herne laag, zo goed als dezelfde uitbaters, maar waar ze in Düsseldorf €7 en meer voor een currywürst met broodje durfde te vragen, rekende ze in Herne voor hetzelfde €5 Leg mij dat maar eens uit 😉
Kortom, ja de kermis is duur, en nee ik ga niet de vergelijking aan met een pretpark want dat is helemaal van de gekke wat daar aan horeca prijzen gevraagd wordt voor een kwaliteit dat je denkt… MéééH!
De kermissen blijf ik desondanks gewoon bezoeken, ik wordt wel selectiever in waar ik instap en vooral waar ik eet en drink 😉