Hallo!
Elk jaar ga ik rond de kerstdagen naar vrienden in Zwitserland.
En dit jaar waren we toevallig van plan om Geneve te bezoeken, waar ook nog eens kermis bleek te zijn.
Dus voor de mensen hier op kermisclub, welke me daarvan op de hoogte hebben gesteld, enorm bedankt!
En @GhostRiderPeter Ik heb gezwaaid voor de webcam. Heb je wel terug gezwaaid?
Dit was tevens mijn eerste kermis in Zwitserland, en dat is me zeer goed bevallen.
De prijzen voor de attracties vielen me heel erg mee, namelijk tussen de 3 en 5 Zwitserse frank.
Alleen de prijzen voor het eten waren wel erg hoog, en waren er bijna geen hamburger tenten te vinden.
De enige die ik wel vond stond iets buiten het kermis terrein, en vroeg voor een Cheeseburger 10CHF (!)
Toch heb ik er 1 genomen, en later bleek dat het nog veel erger kan, want bij een kraampje in het centrum vroegen ze 22CHF.
Maar goed, ik heb er een goede tijd gehad, dus bij deze een verslag, welliswaar zonder de namen van de exploitanten, want ik kan de database niet raadplegen.
We starten bij dit het Cirque de Noel, welke naast de kermis stond.
Als eerste attractie stond er deze Jumper genaamd The King. De ritten zagen er degelijk uit, maar ik heb geen ritje gemaakt, want ik hou niet zo van dit type jumpers. Sommige zijn echt mooi om te zien, maar een elk van dit type jumper doet gewoon pijn, dus liever stap ik niet in. Maar het nostalgie gevoel overheerst wel bij mij, want dit soort jumpers is met de komst van de smashing jumper helaas een uistervend ras.
Één van de twee simulatoren, deze in de vorm van een ouderwetse shuttle (laat ik het maar even zo noemen) die je vroeger een stuk vaker zag.
Hier een trampoline, maar niet degenen die wij van onze kermis kennen. Nee, dit zijn trampolines waarop je naar hartelust, zonder tuigje, kan springen en salto’s maken!
T-Rex tower. Een ouderwetse shot en drop. Hoog was ie niet, maar toch leuk om te zien!
En het spookhuis, L’Enfer van Galimberti. Hier heb ik een ritje in gemaakt voor 4CHF, en ik moet zeggen dat het parkour langer is dan je in eerste instantie zou denken.
Maar eerst terug naar de T-Rex tower. De ritten zagen er gevarieerd uit, maar helaas was er geen show.
Ik heb nog overwogen om in te stappen, maar de aanwezigheid van de schouderbeugels heeft me tegen gehouden.