Stefan-steamfunfair Koen Graag gedaan, dank je. Een hoop herinneren inderdaad uit die tijd. Erg leuk om te vergelijken met nu. Zo was de Love Machine van v/d Wiel, een exploitant die altijd trouw aan Etten-Leur is gebleven; staat vandaag de dag met de ShowTime in Etten-Leur. Maar ook het succes van de Crazy Mouse, toen al van Buwalda, en 22 jaar later staat hij met een “refresh” van het model nog steeds op de kermis. Op 1 van de foto’s zie je op de achtergrond de foto van de Cake Walk van Reemer, ook die staan nu in Etten-Leur en dan nog wel met dezelfde zaak. Voor de kenners van het dorp Etten-Leur; er is in de “binnenstad” een hoop veranderd. Dit jaar liep de rijksweg nog door het dorp heen en daardoor stond de Move it 24 in de kuil. Nu vele jaren later staan hier appartementen en is het winkelgebied uitgebreid….waar blijft de tijd! 🙂
Stefan-steamfunfair En we gaan weer door… De Cake Walk toen van Reemer. Het Europa Rad van Vallentgoed. De Pandora, toen nog van Leander. De Tornado van Albers…staat deze attractie nog ergens in een loods? Dat was hem weer voor nu…!
Ralph2003 Bedankt voor de mooie foto’s. Dit was tevens het jaar dat voor het eerst de opstelling anders was. Er viel een stuk van de Markt weg maar er kwamen wel 2 pleinen (Oderkerkpark en Nobelaer) voor in de plaats. De kermis werd groter en er kwam meer afwisseling en meer grootvermaak zoals dit jaar de Crazy Mouse, Move It 24 en de Pirates Adventure. Maar vergeet ook de Pusher Palace niet, deze reist al vanaf 1993 met hetzelfde front, en van binnen is deze nog steeds zo goed als hetzelfde, ook de Rock&Roll kasten met bijbehorden muziek en het geluid wanneer men de penningen in de automaat stopt. Deze spelzaken zijn in mijn ogen de best lopende.
Stefan-steamfunfair Dank voor de leuke reacties, tijd voor weer een volgend deel. Met Tilburg in de aankomst een terugblik op Tilburg 1999. Behoorlijk wat zaken die ik daar tegen kwam had ik nog nooit gezien. Er stond een afwisselende kermis met mooi uniek vermaak. Soms van Nederlandse bodem, soms uit het buitenland. De Magic van Hinzen. De Blower, volgens mij net van Van Eijk, kan ook nog van de vorige eigenaar zijn geweest op dat moment. De Break Dance van Boesveld in oude style op de Heuvel. De imposante Break Dance van Kros. De Experience, volgens mij net uit de fabriek, zonder diamant bovenop. De Freefall uit Duitsland waar dat jaar behoorlijk wat om te doen was, vandaar ook de hekken om de attractie. Elke avond was het volle bak bij deze machine. Prachtig om te zien! De Frisby, als ik het goed heb gehuurd uit Engeland…door? Movie Star van Rooze op de vaste plaats waar hij jaren heeft gestaan. De verrassing voor mij van kermis; wauw wat een machine en dat voor 1999! Nog z’n mooie vermaakzaak van Nederlandse bodem, de Roll Over van Boesveld. Sensorium ook uit Duitsland overgekomen. Tot de volgende!
GhostRiderPeter Stefan-steamfunfair Goed bezig DJ-Semmie 😉 want Steamfunfair bestond nog niet toen he 🙂 Was er dat jaar ook (duh) en idd wat een geweld daar, we hadden destijds fraaie zaken, helaas nu wat minder divers maar ook niet verkeerd he 😉 Bedankt weer Stefan, laat de oude dozen maar komen.
Stefan-steamfunfair GhostRiderPeter Graag gedaan Supernova…hahaha! Gouden oude tijden, ook op het forum. 🙂 Binnenkort weer een nieuwe update uit 1999…!
Stefan-steamfunfair Tijd voor weer een update! We gaan terug naar augustus 1999, we hadden het geweld in Tilburg achter ons gelaten en het was tijd voor wat kleinere kermissen. Zoals Breda-Ginneken, Oudenbosch en St. Willebrord. Ook nam ik wat foto’s in Oosterhout. Breda-Ginneken: Oudenbosch, met een unieke zaak; Dino Park, als iemand weet van wie dit “spookhuis” is geweest en waar hij naartoe is gegaan, ik heb hem daarna nooit meer gezien! Sint Willebrord met de Break Dance van Hoefnagels en Body Shake wip. En als laatste voor deze update Oosterhout 1999, met de locatie op de markt met nog een “normale” kermis, kort daarna werd dit veranderd in het nostalgische plein. Ook stonden er voor het winkelcentrum de Bowling nog attracties inmiddels staan daar attracties en is de kermis naar het slotjesveld gegaan. Dat was hem weer, binnenkort weer meer!
John67938 Stefan-steamfunfair dino park is van “De Beer” geweest, is door zakelijke moeilijkheden verdwenen https://www.fangokermisfoto.com/ATTRACTIES-VERDWENEN/Spookhuizen/
Freek040 Stefan-steamfunfair Waar is deze eigenlijk gebleven? Deze heeft in de 00’s zelfs nog een jaar in Kerkdriel gestaan! Na Vught een paar jaar later heb ik deze molen nooit meer gezien 🙁
Koen Mooie foto’s, heb je toevallig nog meet foto’s uit die regio van de Butterfly en de Joyride Calypso? Die hebben in het verleden vaak in deze regio gestaan.
Amar Leuk om deze foto’s weer te zien, allemaal zeer herkenbaar van wat ik in mijn jeugd heb gezien en toen ook imposant vond! Bedankt voor het delen en ik kijk uit naar meer!
Ezra Freek040 dacht naar Oostblok verkocht. Heb deze idd rond 2004 of 2005 nog een keer in Middelburg gezien, daarna nooit meer
GhostRiderPeter Freek040 Is in 2009 verkocht naar Lunapark Dadak (CZ) Of deze daar nu nog is is onbekend.