Nu de autoscooter bijna klaar is en ik moet wachten op de bestellingen met de “laatste” ontbrekende stukjes, ben ik begonnen aan de verherverbouwing van het reuzenrad.
Iets dat ik bijna twee jaar lang uitgesteld had, omdat ik verwachte dat het een mega klus zou worden.
Als eerste maar weer eens gekeken wat de exacte status was, dus alles er maar weer eens bij gepakt en begonnen met bouwen:

En nadat ik het grondslag uitgelegd had, was het de beurt aan een partijtje gele Lego elementen, die ooit 8 palen vormden;

Nadat ik mijn ideeën over de ophanging en de scharnieren had uitgewerkt…

…kwam ik tot de conclusie dat verder werken aan de palen geen zin had, zolang het rad nog niet definitief was. De omvang van het rad en de plaats van de “spacers” bepalen namelijk waar op de palen specifieke bevestigingsplaatsen gecreëerd moeten `worden.
En omdat ik nog steeds geen zin had om aan het rad te beginnen, eerst maar wat lampen en hekjes gemaakt;

En toen toch maar aan het rad begonnen! Twee dagen van proberen en passen later was dit het eindresultaat;

Alles sluit mooi aan, enige nadeel is, dat ik nu alle 42 spaken moet gaan verbouwen. Een klusje dat de komende weken wel in beslag zal gaan nemen. Voordeel is wel dat de spaakdelen nu meer van gelijke lengte zijn, wat dan weer een mooier transport op gaat leveren.
Binnenkort dus weer meer!