Al weer enige tijd werk ik aan een Lego model van het Europarad van Kipp. Hiervan heb ik destijds al wat foto’s op Themepark getoond. En ondanks dat het wel een langlopend project is, wordt er met regelmaat nog steeds vooruitgang geboekt!
Daarnaast blijft het bloed kruipen waar het niet zou moeten gaan, dus vanuit de filosofie dat het goedkoper is voor meerdere modellen tegelijkertijd de benodigde onderdelen te bestellen, ben ik ondertussen ook begonnen aan een Calypso en een bouwscooter in schaal 1:26,5
Van het Europarad, zijn de trailers voor de waterbakken, het grondslag en de gondels ondertussen in een vergevorderd stadium:
En voor wie het niet (meer) op het netvlies hebben staan, wat de vorderingen van het rad zelf zijn;
Voor de Calypso heb ik gekozen voor een “rollende” variant. Dit wordt een echt bouwpaleis, Ik weet dat er versies zijn die een middenbouw trailer hebben, maar mijn versie (een samenraapsel van de diverse modellen die ik ken), wordt volledig vanaf de grond opgebouwd.
De bouw van de Calypso gaat een stuk sneller dan het reuzenrad, begin dit voorjaar een start gemaakt, en dit is het resultaat tot zover:
De autoscooter vordert ook gestaag, maar ook hier zal het vergaren van de benodigde Lego nog wel wat tijd gaan kosten. Dit komt vooral doordat ik de definitieve constructie nog niet helemaal bepaald heb;