John67938 Voorlopige agenda pandora polypβ¦. Let op alles is onder voorbehoud Vasseveld 13 t/m 16 augustus Hollandseveld 25t/m 29 augustus Westerhaar 16 t/m 19 september Veendam 7 t/m 11 oktober Haaksbergen 15 t/m 18 oktober bron:fb pandora polyp
Discosmash-Leo Allereerst moet ik de heren Straub een heel groot compliment geven! Ga er maar aanstaan, een molen die gedeeltelijk verwoest was door de brand, hebben ze weer in ere hersteld, ik vind het knap, om zelfs de gondels na te bouwen. De bol vind ik persoonlijk mooier als de ronde bol die er orgineel heeft opgestaan. Hij oogt groter omdat we gaan vergelijken, maar dat moeten we niet doen, het totaalplaatje is mooi geworden!
Micha Discosmash-Leo ik vergelijk de bol niet met de oude Ik vind hem gewoon te groot voor het type molen
Martijn-maramsp Ben vandaag toevallig in Varsseveld geweest. We kwamen er doorheen met de auto, en heb uiteraard even de pandora polyp uitgeprobeerd. Voor 1.5 euro kon je 1 ritje maken, dus heb er even 2 gedaan. En wat vooral opvalt is de snelheid van de kruizen. Man wat geeft dit ding gas, en wat betreft de polypen zonder draaiende gondels is dit meteen de beste die ik ooit heb gedaan! Zeker een aanrader om even naar Varsseveld af te reizen om deze klassieker op te zoeken! Heb een paar fotoβs, en er is ook een filmpje van me gemaakt, maar deze volgen later π
Maurice Martijn-maramsp En wat vooral opvalt is de snelheid van de kruizen. Dat valt me op de filmpjes ook op inderdaad, dat gaat ene stuk sneller dan bij andere polypen/spiders π
Micha Maurice dit is makkelijk sneller of trager te zetten. De meeste kiezen er niet voor ivm meer slijtage
Martijn-maramsp Ik hoop dat Straub wel lekker de kruizen open laat π Krijg je gewoon een stuk betere rit van π
Johan013 Wat een prachtige molen en wat een werk is er verricht, mijn complimenten. Ik zag wat draai filmpjes vanuit varseveld en de ritten zijn tich wel bijzonder te noemen. Ik snap dat het nog even uitzoeken is voor de mannen maar de molen laten draaien en dansen met stilstaande kruizen is nu niet echt ideaal lijkt me
Koos Compimenten aan de heren Straub. En krijg toch wel nostalgische gevoelens bij het zien van zo weinig led :-) Wat aan de verschillende filmpjes wel opvalt is dat er twee kruizen zijn die aanzienlijk sneller draaien dan de rest. In onderstaand filmpje is dat goed te zien. Weet niet of mijn maag dat aan zou kunnen, hard gaan ze zeker! Misschien een kwestie van finetunen.
Micha Naar mijn weten is dat bij elke spider zo omdat ze in zekere zin gekoppeld zijn (ze gaan ook altijd 1 voor 1 draaien beginnend bij arm 1 zo door naar 6) Nu ze hier sneller staan valt het denk ik meer op
Koos Micha aha, ze zouden dan in serie gekoppeld zijn. Dat verklaard het wel inderdaad. Weer wat geleerd, dank!
Erik1968 Micha huh? Dus jij zegt dat een stilstaand kruis die ik vooruit duw een ander kruis ook laat bewegen? Maar er staat geen spanning op anders zou kruis draaien toch? Is dat dynamowerking of zoiets?