Tilburg. Ja er staat een goede kermis met fraaie zaken. Daar is niets mis mee. Maar: het publiek wat rondliep was niet echt geneigd klant te worden afgelopen vrijdagmiddag. En ik begrijp nog steeds niet waarop de Brokxlaan er nog steeds bij zit. Een “wormvormig aanhangsel”, zolang de hoofdroute nog over het NS plein naar de Spoorlaan gaat in plaats van door de traverse onder het station.
En dan zijn er nog die rare obstakels op de weg bij de Besterdring. Ik liep daar langs en zag twee mensen al struikelen over die betonbanden die in het asfalt zitten. En dat in een paar minuten tijd. Hoezo: geen rekening houden met het feit dat die straat kermisterrein is. Ik hoop voor de gemeente Tilburg dat hier geen echte ongelukken gaan gebeuren. Mensen worden afgeleid door de kermiszaken en dan opeens is daar een betonband. Linke soep.
Verder: een nette kermis met heel veel dubbele (en soms ook driedubbele) zaken. En een groot gat op de Besterdring, en een zeer vreemd achter het reuzenrad opgestelde olifantenmolen (waarom)?
Maar het opvallendste: zo weinig klanten voor de draaizaken. Is de kermis te duur geworden voor de mensen? Of komt het omdat het de eerste dag was? Ik hoop dat dat wel beter wordt in de komende week.