Forain-Paul
Waarom is de Euro Star verkocht? Of the Teststrecke? Of waarom reist de Wildwasser III niet meer? Niet voor niets hebben zowel de Olympia Looping, Höllenblitz en de Alpina Bahn geen volle reiskalender meer. Dat geeft toch wel te denken. De kosten voor op- en afbouw waarbij extra personeel en kranen moeten worden ingehuurd zijn zodanig hoog geworden, dat het allemaal veel minder vanzelf gaat als vroeger.
Alpina en Olympia Looping doen het rustig aan, de laatste jaren. Opbouwen met een eigen kraan met een kleine ploeg wat veel tijd kost levert uiteindelijk meer winst op dan in vijf dagen afbreken en opbouwen op de volgende kermis.
Is de winst wel zo hoog? Of is het alleen maar zo dat deze zaken nog beperkt reizen omdat ze volledig zijn afgeschreven, waardoor er nog iets van een rendement gehaald kan worden? Ik denk dat laatste.
Als dat namelijk anders zou zijn, dan waren er al nieuwere en spectaculairdere grote banen op de reis gekomen om deze oudjes (want dat zijn ze, als je de leeftijd van deze banen beziet) te vervangen…