darryll
Het probleem met alternatieve media is vaak dat je heel goed moet gaan kijken, wie of wat er achter die websites zit, om te achterhalen of er wel objectief nieuws wordt gemaakt. Heel vaak zijn belangenverenigingen, politieke bewegingen of zelfs buitenlandse partijen betrokken bij deze alternatieve media. En dan heb ik het nog niet eens over de social media, die naar mijn mening door hun opzet een grote bron zijn van zowel zin als onzin. “Fake news” is daar vaak het gevolg (daar wordt toch heel slecht op gelet).
Nee, alternatieve media zijn naar mijn mening vaak een bron van verwarrende berichtgeving en zelfs desinformatie gebleken. En dat speelt al veel langer dan de Coronapandemie. Kijk alleen maar naar pogingen om verkiezingen te beïnvloedden vanuit Moskou of Peking via de alternatieve media…
Overigens worden nog steeds kermissen afgelast. Dit keer Groenlo. En niet vanuit de gemeente, maar vanuit het organiserende comité die gezien de huidige coronacijfers niet de verantwoordelijkheid meer willen nemen als het misgaat…