PeterCenturion
Dat de politiek dom en kortzichtig is lijkt me duidelijk. Mocht het echt zo zijn dat de opnames weer flink stijgen en de IC’s weer vol lopen (vooralsnog beide niet het geval) snap ik dat ze maatregelen moeten nemen. Maar het zou ze sieren als ze eens goed in de spiegel kijken naar welke maatregelen ze nou genomen hebben en wat daar de gevolgen van waren.
Op kermissen zijn nauwelijks besmettingen ontstaan, in de horeca daarentegen zijn duizenden mensen besmet geraakt. En een ander groot deel is op vakantie in het buitenland geïnfecteerd. Zullen we reizen dan ook maar compleet verbieden? Oh wacht, dan komt ‘het volk’ in opstand omdat ‘ze recht hebben op hun vakantie’. Ik denk dat de regering er goed aan doet om als er al maatregelen moeten volgen dit te beperken tot het dicht houden van een deel van de horeca en het opleggen van verplichte thuisquarantaine na elke reis. Uitgezonderd de gevallen van mensen die al volledig gevaccineerd zijn.
En ja, dat is zuur voor met name de jongeren aangezien zij vaak nog niet de kans hebben gehad zich volledig te laten vaccineren, maar dat heeft nog altijd minder invloed dan dat paniekvoetbal waar jij bijna voor lijkt te preken. Want laat dat duidelijk zijn, ik snap wat je bedoeld maar de manier waarop je het brengt komt onnodig paniekerig over.