Ralph
Voor zover ik weet is dat de enige overgebleven Hexentanz ter wereld.
Er waren er 4 gebouwd,2 ervan zijn verschroot en de andere 2 zijn samen (1 molen diende als donor) de reizende Hexentanz van Marckmann (correct me if i’m wrong)

Micha die uit België zou zich in Frankrijk bevinden maar daar moeten flink wat centen in om die weer in orde te krijgen. Weet dat onder de Belg al diverse gondels niet meer draaide

• Micha heeft hierop gereageerd.

Jeroen-Sik

Het Fake en incomplete bericht op de FB pagina van HKF bereikt ook dit forum. 😆

Het overzicht aan gebouwde exemplaren is op de oude KC editie al eens gepost.

Maar voor de liefhebber is dit de huidige stand van zaken:

1- Ludewigt / In Frankrijk wachtend op herstel?!
      2 - Ludewigt / Actief bij Markmann (DE)
      3 - Kobe Portopialand [4 meter hoger uitvoering] / Enkele weken per jaar actief op vaste standplaats Puyallup Fair - Funtastic Shows (USA)
      4 - Fantasyland@West Edmonton Mall / Verwijderd in 2002
      5 - Knott’s Berry Farm / Verwijderd in 2003 , en verkocht als donor voor Mall Of America
      6 - Kure Portopialand [4 meter hoger uitvoering] / Vermist sinds ??
      7 - Mall Of America [4 meter hoge uitvoering] / Verwijderd in 2015

Alex
        Daarom zei ik al:“ voor zover ik weet” 😄
        Fake-bericht wil ik het niet noemen,incompleet blijkbaar wel.
        Bedoeling was goed 🤷‍♂️

• Alex heeft hierop gereageerd.

Jeroen-Sik

Ik twijfel niet aan de bedoeling hoor, maar wel aan bepaalde beweringen die zo maar als “feit” worden bestempeld en ook zo als waarheid overgenomen worden.

Maar ik ben wel benieuwd welke zijn verschroot, en belangrijker hoe kom je aan deze info?

Waar is de opgeknapte Shake van Boesveld gebleven? Staat deze nog bij Mondial of ergens anders?

• Peter heeft hierop gereageerd.

Zijn er foto’s van de shakes in de staat die ze nu zijn?

• Peter heeft hierop gereageerd.

Middenbouw ziet er wel oke. Uit
              Maar die wand, pfoe

Waarom is destijds eigenlijk de middenbouw van de roll over wel aangepakt maar is er niet verder door gepakt met het opknappen?

een maand later

Ik reed eergisteren over de D955 in Frankrijk door het pittoreske dorpje Delme heen en zag dat daar zowaar een kermis(je) open was (autoscooter,draaimolentje en een gokspulletje).
              Gaan kermissen in Frankrijk “gewoon” door of is het per gemeente/departement verschillend?
              Ik gaf me trouwens wel een fijn gevoel om die botswagentjes te zien rijden 🥰

Niet gestopt voor een fotootje? Had je een primeur gehad. De eerste kermis van 2021 op de kermisclub…

Het enige wat ik vorig jaar heb begrepen dat in Frankrijk ook bezoekersaantallen (in relatie tot het aantal besmettingen in een regio) een rol speelden voor het mogen organiseren van markten en evenementen door gemeenten. Maar of dat nu ook nog zo is, geen idee.

PeterCenturion

Ik was met de vrachtwagen,Peter….
                  60 meter lang en 4 meter breed (en dan 3 stuks achter elkaar met een stuk of 10 begeleidingsvoertuigen),had graag gestopt,geloof me,maar kwam ff niet uit 😁