Moggel!
Ongeveer honderd kilomter ten zuidwesten van de vorige stop ligt de eerste megakermis van dit seizoen: De Palmkirmes in Recklinghausen.
Tevens is het de eerste keer dat ik deze kermis bezocht, en het is me goed bevallen!
Natuurlijk wist ik op voorhand al wat er wel, dan wel niet stond. Maar de aanwezigheid van Anubis, Spuk, Voodoo Jumper, breakdance no 2 van Bonner, en nog wat meer, heeft me uiteraard doen besluiten om dit keer af te reizen naar Recklinghausen.
Ongeveer drie uur nadat ik de eerste keer in de trein ben gestapt, stapte ik de bus uit, pal naast het enorme terrein dat naast de Vestlandhal, en het zwembad, ook elk jaar een steengoede kermis herbergt!
Dat het zachtjes maar continu regende, en dat de schemering langzaam zijn intrede deed, maakte het niet makkelijk echt goede foto’s te maken, dus sommige heb ik zo erg moeten bewerken om het er nog een beetje uit te laten zien. Ook omdat het soms de enige foto was van de zaak die ik in beeld wilde brengen.
In ieder geval hier een - in mijn ogen toch wel geslaagde - poging tot een verslag van deze geweldige kermis!
Na een korte oprijlaan word ik hartelijk welkom geheten in het 627e jaar van dit volksfeest.
Anubis van Denies stond gelijk op de kop bij binnenkomst.
Ik vind het een erg fraaie booster, op de kassa na. Toch ergens een beetje in dezelfde stijl als de Pandora die ze eerst hadden. Het is en blijft jammer, doch begrijpelijk dat laatstgenoemde niet meer op de kermis is. En ik ben blij dat ik in Tilburg toentertijd nog een ritje heb kunnen maken.
(Helaas) een voorbeeld van een overbewerkte foto, van een zaak waarvan ik maar één foto had.
Shake & Roll van Schäfer welke ik enorm vaak zie.
Je weet hier altijd wat je krijgt als je een ticket (vandaag €4.5) koopt. Een dikke show, en een zeer goede rit!
Toch blijf ik van mening dat de vrouw die ik op een andere kermis uit de speakers hoorde komen, er nog een betere rit van maakt. Maar ook Hr Schäfer zelf (of ik denk dat hij het zelf is) maakt er elke keer weer een feestje van! Een lust voor het oog om te zien, en een genot lijkt me voor de bezoeker die instapt.
Cakewalks zijn erg zeldzaam in Duitsland. Dat heeft tot gevolg dat als er één staat, het vaak deze Action House van Schmelter en Dreßen is, of zijn spreekwoordelijke broertje de Action Center van Wilhelm.
Deze meneer had het erg naar zijn zin!
Één van de slechtste foto’s van de reportage. Maar weer slechts de enige die ik had van deze Toy Wheel. Later kwam ik er pas achter dat ik ook nog eens wat vocht op m’n lens had. Dus daar heeft het ook aan gelegen.
Zoals eigenlijk verwacht, had de X-Factor van Deinert niet heel erg veel te doen. Maar hier kom ik later nog even op terug.
Zo’n beetje dé klassieker van de duitse kermissen voor mij! En helemaal opnieuw onder handen genomen zo te zien, zodat ie weer een flink aantal jaren meekan! Dansen met de Heksen, bij de Hexentanz van Markmann!
Echt, wat is deze molen fraai opgeknapt zeg, met al die nieuwe verlichting!
Helaas is de molen nogal storingsgevoelig, maar vandaag was dat gelukkig niet zo. En wat is het dan toch fijn om hem gewoon steengoede ritten weg te zien geven!
Zeg ken jij de… Nee, dat grapje ga ik toch niet nadoen, ondanks dat ik er wel elke keer aan moet denken als ik deze Diamond van Osselmann zie.
Live 360 Adventure, van Strothenke. Zie mijn - al dan niet, toch positieve - mening over dit soort zaken in het topic van Osnabrück.
En hier opnieuw “Huss Power <3”, in de vorm van de Playball van Reminder.
Best een goede Huss Flipper. Niet uitzonderlijk, maar ja. Best goed.
Als de vrouwelijke operator achter de knoppen zit bij de Disco Jet van Heitmann is het echt een lust voor het oog en oor! En heel eerlijk heb ik de man die nu achter de knoppen zat nog niet eerder gehoord. Maar ook hij weet wat show maken is zeg! Wow! Als ze er zin in hebben, is dit samen met de Schlager Express, met grote afstand de beste Musikexpress die ik ken! Enige nadeel is dat er toch soms geen show is. Maar dat heb ik het laatste gezien, vorig jaar bij de voorjaarseditie van Aachen. Daarna werd er altijd een heerlijke show en rit weggegeven hier bij de Disco Jet! Fantastisch!