Maar het tweede en laatste deel is wel echt goed. Niet zo goed als in Duitsland, maar wel beter dan welke polyp ook in Nederland. Hier heb ik ook even een leuk gesprek gehad met de operator, welke mij vertelde dat ik een keer ’s avonds moest terug komen voor een ritje. Want ’s avonds zou die eigenlijk alleen maar draaien zoals het tweede deel van de rit.
Ik blijf het jammer vinden dat dit in Nederland (nog) niet gebeurt. Maar wie weet als de polyp van Hoefnagels op de reis is, dat de bezoeker positief verrast wordt.
De naam doet denken aan zijn Nederlandse broertje.
Maar ja. Deze polyp vond ik toch best goed!
Eveneens van Dotremond is deze Air Maxx. Een steengoede jumper, met fantastische ritten!
En daar weer naast stond deze Terror Factory!
~
Maar die heb ik overgeslagen. En waarom weet ik eigenlijk niet.
Blijkbaar had ik deze simulator nog gemist.
En zoals deze foto hierboven laat zien, ben ik nog even in de See Sturm Bahn gestapt. En ik vond hem best leuk, en ben dus nu ook enorm benieuwd naar de rit van zijn Duitse grote broer, de Happy Sailor van Howey. Dus daar stap ik de volgende keer ook even in.
Hiermee komen we dan ook gelijk aan bij het einde van deze kermis, en kan ik beginnen aan de (lange) terugreis naar huis.
Deze vuurdoop op een belgische kermis beviel me erg goed, ondanks dat er dus eigenlijk geen verassingen stonden in mijn ogen.
Vanaf het nieuwe jaar kun je Luik ook bereiken met je nederlandse OV-Chipkaart als de drielandentrein door rijd naar station Gillemins. Dus als je nog geen Belgische kermis hebt bezocht kan ik je dat wel aanraden.
Of ik hier nog weer een keer naar toe afreis, dat weet ik niet, want ondanks dat de polyp erg leuk was, en ik genoten heb van het Funhuis en de Seesturm bahn, is de reisafstand me wel heel erg groot.
Dus wellicht dat ik nog een keer naar Antwerpen, Brussel, of Hasselt afreis, maar dat zou het dan ook wel zo’n beetje zijn.
Valt de kermis dan zo tegen dat ik het er niet voor over heb? Dat dan weer niet, maar ik geef dan toch wel toe dat ik sneller voor een Duitse kermis zou kiezen.
Dit was het voor nu!
Tot zover. Tot snel!