Moggel!
Vorige week donderdag, en vorige week vrijdag avond ben ik weer op pad geweest, met als eerste halte deze Kramermarkt in Oldenburg, welke al langer op mijn lijstje stond, maar waar het elke keer het er steeds maar niet van kwam.
Het was echter wel een gedoe om er te komen, wat niet zo zou moeten zijn als de treinen gewoon op tijd reden. Maar laten we het zo zeggen dat als ik geen vertraging had gehad, dat ik dan naast deze Kramermarkt, ook nog eens de kermis in Hannover had kunnen bezoeken. En zelfs op de terugweg van Hannover naar huis, kwam de trein door de stad Herford, waar de kermis dicht bij het station was, en die had ik dan ook kunnen bezoeken.
Maar als eerste reed de trein van Hengelo naar Bielefeld maar tot Rheine, en moest ik dus al omreizen. En ik dacht slim te zijn om vanaf Rheine de trein te nemen naar Leer, maar te blijven zitten tot Emden, om zo maar 10 minuten te hoeven wachten op de IC/RE richting Oldenburg en Bremen, maar helaas had ook de RE naar Emden vertraging en zag ik dus de IC/RE voor mijn neus wegrijden. Gevolg, 2 uur later in Oldenburg.
Dus heb ik maar besloten om hier wat langer te blijven, en daarna weer naar huis te gaan. En eigenlijk was dat nog helemaal geen heel gek idee, want deze kermis is nog flink van formaat, dus laten we snel beginnen, want ik heb alweer genoeg getypt hier in de intro…
We starten bij de Big Bamboo van Hempen. Prachtig mooi funhuis!
Heb hem al een tijdje niet meer gedaan, dus wellicht dit seizoen of volgend seizoen nog maar weer eens instappen!
Dan de eerste van welgeteld 4 autoscooters. Als eerste de Nitro: The Race.
De breakdance van Mondorf dan.
Nog altijd kan ik niet echt wennen aan de achterwand, met die ledjes er zo op. Ik geef toe dat ik deze breakdance en ook de Excalibur welke het ook heeft, nog niet in het donker heb gezien, dus wellicht dat het dan anders is.
De ritten helaas waren ook niet echt bijster goed, en dat terwijl ik me nog kan herinneren, dat die juist prima in orde waren, de laatste keer dat ik hem zag.
Ik was er toevallig op de zogeheten movie dag. En dat hield onder andere in dat er een kleine parade over het terrein trok, met hier voorop de Ghostbusters.
Gevolgd door Disney prinsessen.
En hier iets wat volgens mij van Jurassic park is. Maar ik zit niet zo in de films, dus het zou ook iets anders kunnen zijn.
Transformers was er ook!
Leuke toevoegingen hebben ze hier op de kermis, met onder andere dit poppentheater.