Hallo!
Zoals gezegd stap ik niet veel later weer uit de trein die naar Zwolle rijd. Namelijk in Coevorden.
Hier vind elk jaar de legendarische “Ganzenmarkt” (voor Coevorden en omstreken althans) plaats.
Echter is deze elk jaar in November, en is de kermis die er dan staat toch net een tandje beter.
Desalniettemin, was er vandaag in het centrum van Coevorden een grote normale markt, wat het centrum lekker deed bruisen vandaag!
In het hart van het centrum, stond er de zomer kermis, op dezelfde plek als waar de kermis er ook staat tijdens de Ganzenmarkt.
Het is een klein, doch degelijke kermis, die ik altijd even mee pak als ik op de terug weg uit Emmen ben.
Zo heb ik deze kermis dus ook voor het laatst bezocht tijdens de hittegolf in 2019, en bezoek ik hem dit jaar, tussen de regenbuien door.

Als eerste stond er deze babysport van Velthuis. En niet dat deze echt lelijk is, maar het is wel een verschil met andere exemplaren laten we maar zeggen.

10 kleine eendjes, zwommen in het meer!

Voor mij was de topper van de kermis deze Nightmare Castle van Pasveer. Jaren en jaren geleden als kind heb ik hem ooit nog eens gedaan op een kermis, waar toen ook een heuze Huss Rainbow stond. Ik zou zweren in mijn herrinering dat dat in Coevorden was. Maar dat lijkt me vrij sterk, want die bewuste kermis was vrij groot, en volgens mij in de omgeving had alleen Emmen een grote kermis toentertijd. Maar die van Emmen stond altijd op een parkeerplaats, en die kermis met de Rainbow stond op een grasveld.

In ieder geval… De Nightmare Castle heeft 3 andere namen gehad, en meerdere eigenaars, maar reist nog altijd!

Nog een attractie die je eigenlijk weinig ziet, is deze Super Scooter van van Zanten, vroeger genaamd de American scooter.

Vooral de kassa vind ik leuk gedaan, en de buitenkant ziet er ook leuk uit. Aan de binnenkant, op wat lampen hier en daar na, ziet het er dan helaas niet zo mooi uit. Maar wat geeft het.
Vroeger was dit overigens een bouwscooter, maar hij is door Folkterts, de vorige eigenaar omgebouwd tot klapscooter.

Nog een topper, van een attractietype dat je meestal alleen in het noorden van Nederland op de kermis vind, is deze Opgooizweefmolen van Velthuis.