Fout gemaakt, per ongeluk reportage Uden geplaatst, ik probeer het te fixen op tijd
Moggel!
Dan dus de kermis in Tilburg… En inderdaad, die puntjes typ ik niet voor niets.
Want ondanks dat dit echt een goede kermis is elk jaar, komt deze bijna elk jaar niet voor in mijn top 5 van Nederlandse kermissen, een uitzondering in sommige jaren, daar gelaten.
Toch stap ik elk jaar weer in de trein, en is deze kermis elk jaar weer verplichte kost, want hé… Het is en blijft Tilburg. Maar ik ben er niet meer zo begeistert - zoals de Duitsers zeggen - van als dat ik wel eens ben geweest.
Heeft dat de maken met dat de Energizer nog niet klaar was? Ja en nee, want natuurlijk zorgt de Energizer wel degelijk voor een unieke attractie en een beter attractieaanbod. Maar natuurlijk geldt ook dat de Energizer alleen, de kermis niet perse beter of slechter maakt.
Nee, het is toch elk jaar weer het totaalplaatje wat mij gewoon niet zo trekt in vergelijking met andere kermissen, ondanks dat de exploitanten en de lokale ondernemers er toch elk jaar - helemaal met roze maandag - weer een feestje van maken.
Ik denk dat het iets is met persoonlijke smaak, en met al het bovenstaande heb ik al genoeg mijn mening gegeven, dus ik zal proberen deze langste reportage van de - in totaal 6 - niet te voorzien van een al te negatieve lading.
Mocht dit alsnog gebeuren, dan op voorhand mijn excuses, maar ik ga er wat van proberen te maken!

Ik startte aan de achterkant van de Burgermeester Broxlaan, waar de kermis iets was ingekort, en waar vorig jaar de Aeronaut het bal opende, maar dit jaar ging die eer naar de Reactor van Tommy Boesveld jr.

Mooie, krachtige molen die ik nog onder Moonen heb gedaan toentertijd op zijn eerste kermis in Enschede.

De volgende zaak die er gelijk achteraan volgt is de route 66 autoscooter van Jean en Angelique de Voer/Boschker. Best een mooie autoscooter om te zien!

We gaan in een razend tempo verder, want weer iets verderop staat de Spinning Coaster van Colin Buwalda uit Weert.

En als men mijn laatste foto’s van wilde muizen heeft onthouden, ziet men dat ik probeer wat artistieke plaatjes te schieten door de camera iets te draaien. Hier boven een goed voorbeeld daarvan.

Voor mij is dit de fijnste “oude” wilde muis van de kermis. Want deze draait een stuk beter dan de gele variant van de Voer. En ook is deze wat soepeler.

En weer door… Viva las Vegas van Arjaans! Vroeger reisde die onder Moonen (tot 2011) maar ik ken hem vooral onder zijn oude naam de Fun Circus onder Dennis Drenth. Volgens mij heeft die ook nog een tijdje in Drouwnerzand gestaan, maar volgens de database is dat niet zo. Waar ik dan mee in de war ben weet ik niet, want ik zou echt zweren dat ik hem daar ooit eens heb gedaan.

Hell Raiders van Elsinga als 1 van de 3 boosters in Tilburg. En wellicht ook degene met de beste ritten.

En één van de mooisten. Want ondanks dat de andere twee ook niet lelijk zijn, heeft deze toch net wat meer uitstraling in mijn ogen.

Bovenstaand nog een poging tot het maken van een artistieke foto van de wilde muis.

Dan toch opnieuw een minpuntje, maar aan de andere kant kon de organisatie hier niet heel veel aan doen. Maar als je vanaf het station de Broxlaan op liep, en dan rechts bleef lopen, moest je helemaal om het plantsoentje heen, om weer uit te komen bij bovenstaande Lost Escape Adventure van de Haan.

Daarover gesproken trouwens. Ik meen me te herinneren iets gelezen te hebben over Lost 2.0, die vroeg of laat zou verschijnen. Wat daar mee bedoelt wordt weet ik niet. Maar echt, wat zou het tof zijn als er een grotere variant van deze topper zal verschijnen!

Terugkomend op kinderzaken. Bovenstaande kids world van Nicky Rampen vind ik ook een prachtig exemplaar!