Bedankt voor je uitgebreide reportage.
Gisteren ook geweest en zomaar wat ritprijzen…..
Air Race Bungee 20
Airborne 10
Aeronaut 7,5
Sky Vision 7 (kinderen 5)
Haunted Mansion 6
Haunted Castle 6
Heroes City XXL 6
Boobytrap Hotel XXL 5
Power Polyp 5
Break Dance No.1 5
Rescue 4
klein bakje kibbeling 6
broodje beenham 5,5
vietnamese loempia 2,5
spare ribs 15
blikjes fris 3
oliebollen 1,5
Bier Jupiler tap (0,2) 3,5 (1 slok hup weg 3,5)
Die blikjes fris slaat totaal nergens op en mensen gingen vollop bij de Plus en Ah daar hun drinken halen evenals alcoholische dranken, een klein biertje 3,5 en een halve liter 7. Ongezonde prijzen als je het mij vraagt.
Dan de positieve opvallende punten…..
_Vriendelijk personeel gebakkraam ns plein ‘Eet Smakelijk en nog een prettige avond’. Das nog eens wat anders dan turend op je telefoon een kaartje overhandigen.
_Sky Vision zeer druk, continu zo goed als alle gondels bezet en een wachtrij, had ik niet verwacht, wel logisch dat deze beter loopt dan de kleinere raderen die er voorgaande jaren hebben gestaan maar dat dit rad zo goed zou lopen, heerlijk! Leek wel weer even de tijd van de Movie Star jaren ’90. En als je dan kijkt naar het Europarad, wat zeker een fraai rad is, zie je behoorlijke verschillen. Tilburg heeft waarschijnlijk een fraai groot rad gemist en het staat nog eens op een fantastische plek ook.
_Tornado, nooit iets aan gevonden deze zaak maar frapant genoeg misstond deze niet in Tilburg, snelle ritten, betere verlichting en had aardige klandizie
_Besterdplein, nog steeds niet top maar verbetring t.o.v. vorig jaar
_Broxlaan, nog steeds niet top maar ook hier verbetering t.o.v. vorig jaar door de inkorting en een rondloop.
_Break Dance de Poorter, wat een variabele krachtige ritten en Show, 5 euro zeker waard! Daarbij vechten om een gondel, veel kijkend publiek en een volle rondvloer met kijkers wachtend op een vrije gondel, sfeer!
_Airborne volume op 10 met stampende beats (leek even op het volume van Break Dance hoefnagels), 10 euro per rit maar continu volle bak en flinke wachtrij, deze zaak voor 12 euro laten draaien en nog steeds ramvol volgens mij.
_Aeronaut met volledige aankleding, een aanwinst voor de Nederlandse kermis, toch echt flinke meerwaarde door hoogte en uitstraling to.v. de Around the World. Stond tevens op prachtige plek opgesteld.
_ Haunted Mansion, blijft keer op keer prachtig en dit keer met 5 acteurs in en om de zaak, gewerldig.
De mindere punten…..
_Ghost Rider, vrouw achter de knoppen en een stuk minder show t.o.v. voorgaande jaren met de man achter de knoppen die riep ’It’s time te play!!
_Stadhuisplein, tja, hoe krijgen ze het verzonnen, 2 middenopzaken (overigens 2 pareltjes) als eindzaken plaatsen, vorig jaar 10x beter met 2 kantzaken (Break Dance En Dance Jumper). Wat de reden is weet ik niet maar op het achterste stuk staan geen appartementen dus aan de bewoners die veel inspraak hebben ligt het niet. Misschien willen bepaalde exploitanten toch niet helemaal achteraan staan vanwege het feit dat ze dan nog verder van het centrum afstaan.
_Zoals hierboven al gezegd, de belachlijke prijzen, en met name de prijzen voor de inwendige mens. Als je een toprit krijgt met show heb ik er nog wel 5, 6 of 7 euro voor over maar voor een broodje met fris 10 euro onderhand af moeten tikken, nou nee. Dat is gewoon ff 40 euro betalen voor een tussendoortje voor een gemiddeld gezin.
Echt heel veel mindere punten waren er niet voor mij. Ik stoorde me totaal niet aan de dubbelle zaken, ten eerste omdat het andere jaren erger was (wel eens 2x around the world en 2 jumpers en 3x break dance) de 2 muisbanen stonden welliswaar dicht bij elkaar maar zijn toch net anders kwa rit en uitstraling. Breakers zijn No1. en No3. en ver genoeg uit elkaar, geld ook voor de wippies. Enkel zou ik dan zeggen de 2 spiegeldoolhoven die eigenlijk op een enkele klant niets te doen hadden. Nu is het ook zo dat ik wel een denk, ook op andere kermissen, hoe kunnen dit soort zaken nog omzetdraaien ook mede door concurentie van andere andere loopzaken.
Al met al zeker weer een geslaagde Tilburgse kermis wat elk jaar, keer op keer toch weer een kermis is waar ik naar uitkijk met de transporten, de opbouw, de draaidagen en de afbouw.
Meer dan 200 zaken in een aaneengeloten lint opgesteld slingerend door de binnenstad omringd door vele horecagelegenheden, ja dat gaat voor mij nooit vervelen.