Want vooraan zijn er enkele toevoegingen, zoals deze picollo die verhaaltjes vertelt. Maar toch kan ik er ook nog niet goed tegen dat je eigenlijk gefopt wordt dat dit huis een derde etage bevat.
Maar van wat ik heb gezien en gehoord, is dit huis heden ten dage echt wel leuk om te doen. Hopelijk kom ik hem snel nog eens tegen, zodat ik toch eens een ritje kan maken.
Een zaak die totaal niet tot zijn recht komt, en echt bijna weg gedrukt was, was deze Mr Beat van Schaak, de voormalige Blower van van Eijk
Het vrouwtje achter de kassa probeerde het wel, maar hij stond zo op een verkeerde plek dat je hem eigenlijk zo, straal voorbij kan lopen.
Ik weet niet of het mogelijk is om deze zaak als rondzaak te plaatsen, maar als dat wel kan, zou ik deze met plek hebben laten verwisselen met de raupenbahn denk ik. Want volgens mij als rondzaak, heeft deze molen toch net wat meer uitstraling. Maar nogmaals, ik zie hem altijd als kantzaak, dus of het uberhaubt mogelijk is om hem te plaatsen als rondzaak… Ik weet het niet.
Jammer, want voor een Tivoli Orbiter is de rit echt wel goed te noemen. Evenals de show die er soms wordt gegeven.
Dan de met afstand, beste Flipper die er is. De Flipper van Meeß! Wat een machine is dit! En wat een snelheid heeft dit ding zeg! Niet normaal! Vervolgens zit die ook nog eens perfect in de lak, en is die soepel als boter! Top zaak!
Een zeer mooie kinder autoscooter, deze Crazy Time 2 van Toma!
En dan the King van Andreas Zinnecker! Een prachtmolen, met een elite en chique uitstraling! Vorig jaar stond die op de slechtste plaats van de kermis, maar dit jaar deed die veel betere zaken.
Echter was de rit zeer matig tot slecht! Hij draaide slechts 1 keer volledig over de kop, en de rest was het alleen maar schommelen, vaak zelfs met de gondels nog geen eens van de rem af. Jammer om te zien, want ik weet wat deze loop fighters kunnen.
Mooie oplossing tegen de zon zo, deze luifels!
En dan zijn we weer aangekomen bij het begin, met deze Geister Villa van Sipkema. Maar of dit nou een goede plek is? Ik ben het wel eens met Patrick die ook vind dat hij beter met plek had kunnen ruilen met het Hotel Edelweiss.
Verder is het wel een mooi Spookhuis dat we helaas niet zo veel in Nederland zien. Echter wordt je behoorlijk misleid door de grootte, want de uitbouw naast de torens doen vermoeden dat je daar ook doorheen rijd, echter is dit niet het geval.
Desalniettemin is dit een pracht van een spookhuis, en als die in Nederland zou reizen, zou die wellicht mijn nummer 3 zijn, of wellicht zelfs wel de nummer 2.
En zo zijn we aan het einde aangekomen van de eerste mega reportage van dit jaar! 133 foto’s heeft men kunnen aanschouwen, en een hele hoop tekst.
Ik heb echt een geweldige dag gehad op deze kermis, en ik had het er zelfs zo leuk, dat ik heb besloten er langer te blijven.
Ik was er een half uurtje na opening, en ik was van plan nog 1 a 2 kermissen extra te bezoeken die dag, maar ik ben er tot een uur of 7 in de avond gebleven. En dat zegt genoeg, want vaak heb ik een kermis van deze grootte echt in een uur of 2 a 3 wel gezien.
Maar vandaag was het genieten! Echt een heel fijn dagje kermis vieren, op een hele goede kermis, die eigenlijk één van zijn mindere edities meemaakte, onder andere door het ontbreken van een tweede echt grote achtbaan, of het missen van bijvoorbeeld de circus circus.
Deslaniettemin kom ik hier volgend jaar weer! Want ook ik ben stamhouder op deze kermis sinds een paar jaar!
Nu twee nachtjes slapen, en door naar de volgende kermis: de Sommersend in Münster!