Crazy Island van Scheffer. En ook deze stond al een tijd op mijn to-do lijst. Maar de vorige keren sloeg ik hem over omdat mijn telefoon toen echt niet van water hield, en er toen een waterstraal was die niet te ontwijken viel. Zometeen meer hier over.
Raupenbahn van Steiger en Bucholz. Een mooie klassieke rupsbaan met goede ritten!
Terugkomend op de Infinity. Ik blijf het echt jammer vinden dat deze molen maar één keer over de kop mag draaien van de TUV. Wellicht dat als er een andere gebouwd wordt, dat deze veiligheidsregel niet meer van toepassing is, maar vooralsnog is dit de enige.
Zelf lijkt het me niet zo intensief om er een tweede of eventueel derde volledige overslag aan toe te voegen. Misschien wel als je hem tussentijds eerst laat schommelen, maar ik denk dat als je hem 2 of 3 keer na elkaar over de kop laat gaan, dit niet zo extreem is als wordt beweerd. Of zou er een andere reden aan te grondslag liggen? Ik weet het niet, maar jammer vind ik het wel…
Welcome op het tropisch eiland genaamd Crazy Island!
Op dit eiland kunt u verblijven voor slechts €5! Een echte minivakantie voor weinig geld.
U dient alleen wel rekening te houden dat dit eiland een beetje gek is. Trappen die bewegen, water dat u kan verassen uit alle hoeken en standen, of loop paden, die opeens onder uw voeten versnellen! Het is hier geen uitzondering op Crazy Island.
Aanschouw het bovenstaande beeld, en oordeel zelf! Hier wilt u toch naar toe om te genieten?
Tel daar bij op, het uitzicht wat u in de bovenste regionen van ons eiland heeft, en laat u verassen!
Ook ondergetekende heeft hier een vakantie geboekt, en ik kan het u van harte aanbevelen maar…
Mijn echte mening is gemixed. Aan de ene kant heeft dit huis echt wel uitstraling, vooral de uitbouw onderaan. Maar vrij veel rollerbanden zijn vast gezet, of doen het gewoon niet.
En ook binnen, in het huis zelf voelt het allemaal wat oud aan. Ik weet dat ik niet de lichtste ben, maar ik had het idee dat de bewegende trap mij maar net kon houden. En ook een glijbaan ontbreekt.
Verder zitten binnenin niet echt unieke hindernissen, een uitzondering daar gelaten. Met een plaat die in tweeën gesplitst was over de lengte, die dan op en neer gaat, maar dan met een hek in het midden, zodat je twee keer over die bewuste plaat moest lopen onder andere. Maar ja, leuk voor een keertje, maar daar is ook wel alles mee gezegd. De aanbouw beneden, daarentegen is wel degelijk fantastisch, en geeft je echt het idee op een tropisch eiland te zijn!
Één van bovenstaande foto’s is trouwens de enige foto die ik blijkbaar heb van de Voodoo Jumper van Schäfer. Ik heb hier bovenop het Crazy Island naar meerdere ritjes van deze molen gekeken, en het bewijst maar weer dat dit één van de betere jumpers is die er bestaan.
Bellevue van Bruch, met nieuwe gondels. Hier heb ik opnieuw getwijfeld om in te stappen voor overzicht foto’s maar waarom ik dat niet heb gedaan weet ik eigenlijk niet.
Links, haaks hiervoor, stond er trouwens nog een glijbaan met 6 slidelanes. Echter heb ik hier helaas geen foto van.
Mooie draaimolens blijven dit altijd, die carrousel’s met twee etages!
Rallye Monte Carlo van Fackler is ook weer terug! Mooie grote kartbaan, die eigenlijk stiekem op de slechtste plaats van de kermis staat. Vorig jaar stond er hier the King van Zinnecker, maar die vinden we nu ergens anders terug.
Ook op een andere plaats deze Wilde Maus XXL van Eberhardt. Leuk voor een keertje, maar daarna heb je het ook wel weer gezien, althans dat vind ik.
Leuke toevoegingen zijn de zeer kleine haarspeld bocht bovenin voor de eerste val, en de twee grote vallen. Verder heb je in de wachtrij een fun huis parkour, maar dat is dan ook alles, op wat thematisatie na.