kermisMarcel En sorry ik ben nog niet zo kermis deskundige als jullie
Geen probleem, maar laten we het in dit topic gewoon over de kermis in Best hebben. Voor al die randzaken kun je vragen stellen in bijvoorbeeld het “korte vragen topic”, dan voorkomen we dat we hier teveel uitwijden. Bedankt alvast.
Gisteren ook in Best geweest, een paar opvallende zaken wat mij betreft;
- De opstelling is op een flink aantal plaatsen behoorlijk aangepast. Moet zeggen dat ik hier overwegend positief over ben. In vrijwel alle aanpassingen pakt het goed uit. Hoewel het pleintje voor de Toxic nu wat krap is geworden qua doorstroom vind ik die spelzaken middenop beter dan de grote lege vlakte van voorheen.
- Terras van het Tiroler dorp is flink uitgebreid, maar daar was het niet heel druk. Erg slechte “live muziek/artiest” ook zondagavond.
- Breakdance had een hoop extra verlichting en zelfs vuureffecten geïnstalleerd. Werden leuke ritten gedraaid met voldoende show en overwegend passende, leuke muziek.
- Power Surge had een prachtig plekje zo voor de kerk. Leuk ook die laser met projecties op de kerk. Moet zeggen dat de zaak er op deze plek best imposant uit ziet en hij ook mooi in de verlichting zit. Het gebrek aan efficiëntie viel me wel op, het in- en uitladen duurde machtig lang met slechts 1 persoon op de vloer. Tel daar 6 zitplaatsen bij op die buiten gebruik waren en dan lijkt me dat persoonlijk minder handig op een kermis waar je het van hoge capaciteit wegdraaien moet hebben om de lagere ritprijs te kunnen compenseren.
- Voorzieningen op deze kermis zijn altijd opvallend goed geregeld, en dan doel ik op de in overvloed aanwezige toiletten en plaskruizen, vuilnisbakken, etc. Ook de signing (“Kermis Best” als “merk”) was dik in orde. Door zowel organisatie (vlaggen, borden, en dergelijke), als ook exploitanten (opvallend hoe veel zaken met “Kermis Best” borden, vlaggen, LED schermen, etc. waren uitgerust).
- Betaalbaarheid. Een blikje drinken voor 2 euro (incl. statiegeld), ritprijzen groot vermaak van 2 of 3 euro, spelletjes en eten betaalbaar… Ik kan dat wel waarderen als klant zijnde. Hier kun je met je gezin met 2 kinderen nog fatsoenlijk naar de kermis met 100 euro. Op menig andere grote kermis ben je dan snel klaar. Enige zaak die hier in negatieve zin in opviel was de notenkraam met belachelijke prijzen voor een zakje nootjes (10 euro voor een normaal formaat zakje).

Ja, Best blijft wel een favorietje op de kalender hoor 😀