Moggel! En fijne pasen gewenst, al is het een beetje laat.
Eigenlijk wilde ik onderstaande reportages ietsje later plaatsen, en ze dan combineren met wat andere reportages die ik nog moet maken.
Maar het is pasen, dus ik dacht van; Waarom zorg ik niet voor een soort van paascadeautje?
Dus bij deze!
Als eerste ben ik afgelopen zaterdag in Aachen geweest, maar man-o-man, wat een gedoe om er te komen!
Ik vertrok om 9.06 vanaf station Almelo, om er zo voor te zorgen dat ik er klokslag 14.00 zou zijn, bij opening dus.
Echter reed de trein vanaf Nijmegen naar Roermond niet, en moest ik een trein later nemen.
Vervolgens halverwege ergens kwam ik er achter dat er in zuid limburg 2 treinen stil stonden, te weten tussen Sittard en Heerlen, en tussen Sittard en Valkenburg, wat inhield dat het nog maar de vraag was of ik enigszins op tijd Heerlen zou bereiken.
Dat lukte uiteindelijk met een trein die eerst niet zou rijden, en daarna toch weer wel. Maar het hield nog niet op:
Vanaf station Heerlen zouden er het ene halve uur treinen rijden naar Herzogenrath, en vanaf daar zou ik moeten overstappen op een trein naar Aachen, en uitstappen op Aachen west.
Het andere halve uur zouden er stopbussen rijden. En wat bleek, er reden alleen maar bussen!
Vorig jaar was dit ook al het geval, en het is absoluut niet fijn aangegeven waar je moet gaan staan rond Aachen west voor de bussen van het treinvervangend vervoer.
Echter heeft een busschauffeur mij pico bello uitgelegd waar ik moest gaan staan voor de weg terug, en heeft een andere buschauffeur uitgelegd hoe het vaak werkt als er werkzaamheden zijn rond Aachen west. Dus bij deze nog enorm bedankt, mochten jullie dit lezen (wat één chauffeur wel heeft gezegd te zullen doen)
Maar goed, veel te lange lap tekst eigenlijk, dus snel door met de kermis.
Wellicht was het toch maar goed dat ik pas een uur later aankwam, want echt druk was het nog niet rond 15.00.
Deze Apres Ski Party van de familie Fackler stond al langer op mijn lijstje om eens te doen. Toch heb ik hem (weer) overgeslagen. En ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom.
Op deze Taumler van Janßen kom ik straks op het einde nog even terug. Want tijdens mijn eerste rondje over de kermis, moest ik erg lang wachten voor hij draaide.
Haunted Castle van Lutjens. Een erg mooi spookhuis, maar begrijp me echt niet verkeerd over wat ik nu ga zeggen: Eigenlijk, als ik naar een duitse kermis ga, hoop ik duitse zaken te zien. Helemaal omdat in dit geval Duitsland ook echt mooie spookhuizen heeft. Vorig jaar stond Geisterstadt hier nog, en ik weet niet waar deze nu staat. Maar er zal toch wel een ander groot Duits spookhuis vrij zijn om hier te staan?
Niets ten nadele van Lutjens overigens, want nogmaals, het is een erg fraai huis. Maar wat mij opvalt is dat de laatste tijd, vooral op de kermissen net over de grens, veel Nederlanders staan. En dat vind ik toch wel een beetje jammer.
Crazy Jungle van Luxem! Ik kan me niet herinneren dat ik deze eerder tegen het lijf ben gelopen.
Ergens doet me deze familie achtbaan een beetje denken aan Tom der Tiger, welke, in mijn ogen, samen met Willy der Wurm de mooiste familieachtbanen van Duitsland zijn.
Toch vind ik dat deze Crazy Jungle er niet veel voor onder doet, hoor! Prachtige achtbaan om te zien!
En dan nu een apart verhaal, maar wat blijkbaar, althans later vandaag, op deze kermis in Aachen wel werkte.