Ik heb het idee dat dit de standaardprijzen zijn momenteel op vrijwel alle kermissen (uitzonderingen zoals Best en Weert zijn er gelukkig nog, maar ook daar zijn de prijzen een stuk duurder geworden).
Ik merk ook dat ik daardoor sneller naar Duitsland neig, omdat je daar vaak toch meer show en snelheid voor hetzelfde geld krijgt. De verhoudingen van ritprijzen in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland waren meestal wat gevarieerder, maar tegenwoordig kosten attracties in alle 4 de landen ongeveer evenveel per rit.
En geef ik ze ongelijk? Nee. De bezoekers stappen er ondanks de forse ritprijzen toch wel in! Dit zie je ook deze week in Eindhoven. Wat een drukte! Op maandagavond was het op de paden relatief rustig, maar bij de attracties stonden vaak toch wel rijen. Dit was voor COVID19 ongekend in Nederland!
Ik ben wel benieuwd tot wanneer dit goed blijft gaan. We naderen een economische recessie en in eind jaren 00’s zorgde de recessie ervoor dat veel grote zaken het toneel verlieten in Nederland. We hebben momenteel een prachtig aanbod aan grootvermaak in ons kleine landje, dus hopelijk blijft dit grootvermaak wel in Nederland en blijven de bezoekers de hoge ritprijzen wel betalen! En hopelijk gaat de prijs van Diesel snel naar beneden…