Afgelopen vrijdag samen met de puber naar de kermis in Tilburg geweest. Hij wist niet meer dat hij hier al eerder was geweest toen hij 7 was of zo. In ieder geval, hij vond dat dit de eerste keer was. En na donderdag al naar Dusseldorf te zijn geweest waren we nog best wel vermoeid en eerlijk is eerlijk, echt veel zin om lang over de kermis te lopen hadden we nu ook weer niet.
We waren om 14.30 uur op het station maar inderdaad, er was nog niets open, daarom rustig aan via de Broxlaan naar het Besterdplein gelopen en vanaf daar terug. Vanaf 15.00 uur mocht alles open. Hieronder de foto’s begeleid met tekst!
Wanneer je vanaf het station de noordelijke uitgang (of ingang, dat is om het even) neemt was de Aeronaut de eerste attractie die je tegenkwam. Zoals gezegd was nog niets open en daarom deze helaas niet draaiend gezien.

Ondanks dat het nu de 3e of 4e keer was dat hier een kermis is, vind ik die Broxlaan toch maar niets. Ik mis gewoon een goeie loop en vooral de omgeving straalt niets uit. Maar gelukkig kwamen we op het NS-plein uit. Deze heeft in mijn ogen ook betere edities gehad, waarbij die in 1996, 1998 en ik geloof 2001 voor mij er boven uit staken. De eerste attractie is hier de Polyp

Vanaf hier gingen we naar het Besterdplein. En voor mij was dit altijd al een zorgenkindje waar ik nooit enthousiast van werd, nu helemaal niet. Er was nog niets open en daarom zonder foto’s te maken maar weer terug naar het NS-plein. Waarnaast de Polyp de Sound Machine stond. Deze was net aan het proefdraaien. Heerlijk om deze weer op de kermis te zien.

En toen was het 15.00 uur en ging het open. En het was echt heel bijzonder om te zien dat het om 14.59 nog rustig was en het leek alsof er om 15.00 uur een kraan open werd gedraaid en er overal mensen vandaan kwamen. Eerste attractie die wij dus konden doen was de Laser Pix. Geen idee wat het was, maar eenmaal binnen werd het al snel duidelijk. Mooi was om te zien dat je onderling (ikzelf tegen Rowan) ook een battle kon houden. En hoewel wij enorm lol hebben gehad lijkt mij deze attractie een lage herhalingswaarde hebben. Wellicht is hij in het donker leuker om te doen, mij lijkt het in ieder geval wel een mooie attractie wanneer het avond is.

De Penning vond ik dan wel weer wat hebben.

Tegenover deze attractie een Tiroler Dorp. Geur was heerlijk om te ruiken. Daar wij net gegeten hadden hebben wij hem maar over geslagen.

Ben benieuwd of deze straks in trek is bij het publiek, ik sloeg hem even over. Had niet goed geslapen, was moe en niet helemaal fris. Dan kan je het beter maar even niet doen.

Één van de 2 grote Funhouses van het land. Ik zelf vind de andere beter, voor Rowan maakte het niet uit. Hij gaat ze allemaal uitproberen (elke kermis weer, alsof hij nog niet weet hoe hij gaat)

Paleisring, met weer een hoop groot vermaak. Stond later alweer een grote rij voor de Airborn. Zelf vind ik een Booster Maxx fijner.