Dan is de vraag welke Top Scan? Ik vraag mij af of er wel een buitenlandse is die een Nederlandse keuring gaat aanvragen (als er al ƩƩn beschikbaar is).
Zelf denk ik dat het probleem zal liggen bij de aanpassingen in verband met de nieuwe veiligheidsnormen in combinatie met het slecht verkrijgbaar zijn van electrische onderdelen door de Coronaproblemen in China. En dan heb ik wel het vermoeden dat er geen boete opgelegd kan worden door de gemeente, want de reden van het niet kunnen opbouwen valt dan onder een overmachtclausule. Tenzij de gemeente kan hardmaken dat de exploitant nalatig is geweest (bijvoorbeeld het veel te laat bestellen van onderdelen die nodig zijn om een keuring te kunnen doorstaan).
Maar wat te denken van een vervanger met de naam āAirā. Die heeft net de fabriek verlaten na alle aanpassingen die voor die zaak noodzakelijk waren? En met een Engelse keuring op zak (die de strengste is ter wereld) kan een Nederlandse keuring nu geen probleem zijn. En dan komt daar ook nog eens bij dat Danter erop gerekend had de zaak pas eind van dit jaar weer te kunnen exploiteren vanwege de ombouwā¦
Maar dat is dan wel weer speculatie van mijn kant onder het mom van āzou zo maar eens kunnenāā¦