Discosmash-Leo
Die moet je me even uitleggen? De nostalgie van de kermis, wat heeft dat te maken met een restyle van een relatieve recente attractie?
Als het nu een ouderwetse Tobogan was die in een ultra modern jasje werd gestoken ja, maar een moderne glijbaan die een nieuwe kleurstelling krijgt en ipv een beschilderde/geprinte achterwand een led scherm krijgt doet voor mij niks af aan nostalgie van de kermis of ik het nu wel of niet mooi vindt, het blijven knipperende gekleurde lampjes 😉
In dit geval van de Mega Slide ben ik al heel blij dat die afschuwelijke overkapping eraf is zodat je weer kunt zien als toeschouwer en potentiële klant wat er gebeurd en hoeveel fun het is.
Wat voor mij wél de nostalgie er vanaf haalt is het feit dat we in tegenstelling tot vroeger (ja ouwe lul) we ruim van te voren al weten wie en wat er komt, we er al een mening al dan wel of niet onderbouwd hebben voor we überhaupt live iets gezien hebben en al voor we van huis zijn vertrokken (als we het al interessant vonden op basis van het aanbod) willen weten hoeveel het kost en hoelang de rit dan duurt. De spanning van vroegâh tot het moment dat de exploitanten opreden of je naar de kermis ging en wat er dan allemaal zou staan is weg sinds internet 🙁 (Natuurlijk heeft het ook een praktische zijde, aangezien we niet meer in het dorp of stad blijven waar we wonen maar ook verder weg en de grenzen overgaan dat we weten waarvoor we 4 miljoen km rijden 😉 )
En als laatste, het ergste van alles is nog wel dat er om de hele kermis een hekwerk staat en er bij de ingang 100% controle op niet toegestane voorwerpen gecontroleerd gaat worden…. Heeft niks met “we gaan gezellig naar de kermis” vandoen lijkt mij om met mes, pistool, boksbeugel, werpster, knuppel, drugs, lachgas en god weet wat nog meer aan verboden artikelen op pad te gaan.
Nog verbazingwekkender is het stukje tekst in de aankondiging van deze maatregel “wil je toch de kermis op, dan moet je deze verboden wapens en middelen direct bij de ingang inleveren” HALLOOOOOOOO! Wat dacht je van in beslag nemen, mee met oom agent en absoluut niet de kermis op???
Maar goed desalniettemin ga ik een bezoekje aan het malie(meer)veld brengen met enkel money in the pocket mee 😉
En dan aanschouw ik de Mega Slide in nieuwe look meteen even live 🙂