Na ’n heleboel verf- c.q. spuitwerk begint het nu aardig op te schieten met mijn spookhuis. Nu kan dus weer met de opbouw begonnen worden. Hoe dat gaat kun je op de volgende foto’s bekijken…
Als eerste wordt het grondbeslag in elkaar gestoken. Hier komen geen schroeven of andere bevestiging-materialen aan te pas. Van te voren heb ik alle deuvels ingevet zodat er niets klemt want als er iets afbreekt dan ben je weer terug bij af.

Ook heb ik alles genummerd of geletterd zodat ik elk onderdeel weer op zijn eigen plek terug kan plaatsen.

Vervolgens kunnen de bokken, waar de rijbaan op rust, terug geplaatst worden.

Nu wordt de rijbaan op de bokjes geschroefd (of rechtstreeks op het grondbeslag).

Nu moeten er al 2 palen worden geplaatst waar straks het uitstekende baangedeelte op komt te rusten.

Nu komen de resterende palen aan de beurt. De hoekpalen worden extra gesteund.

Nu kunnen de dakspanten terug geplaatst worden.

De verbindingsstukken worden klaargelegd voor montage.

Langzaam neemt het dak zijn oorspronkelijke vorm weer aan.

Afgelopen zaterdag ben ik naar de modelbouwbeurs in Dortmund geweest (Westfalenhallen) en ik heb daar 2 Fleischmann-Trafo’s op de kop getikt. Nu is het mogelijk om de beide stroomkringen helemaal onafhankelijk van elkaar te regelen waardoor de snelheid van de wagens straks optimaal geregeld kan worden. Doordat ik alle baandelen voorzien heb van stekkers heb ik nu nog maar 4 draden die naar de rijbaan gaan (en 2 extra draden voor de start-stop sectie).

De linkse trafo is voor het stijgende stuk van de baan en de rechtse voorziet het overblijvende baangedeelte van stroom.
Ik sluit af met ’n filmpje van de baan met de nieuwe stroomvoorziening.
Dat was ’t voor vandaag!!!