Dit keer een wat saaiere update omdat er niet zoveel aan het spookhuis is veranderd. Althans voor ’t oog…
Inmiddels heb ik het front van de attractie verwijderd. Dat moest wel omdat ik het dak wilde verven. Dat was nog ’n behoorlijk klusje trouwens mede doordat je alles op nummer moest houden om de onderdelen straks weer goed op hun plaats te kunnen krijgen. Tegelijkertijd heb ik alle plekken waar moertjes zijn gebruikt deze vervangen door slag/kartelmoertjes (die vallen helemaal weg in het hout). Dat was uitkijken geblazen met boren want de latjes die ik gebruikt heb in het dak zijn maar 5mm dik en de kartelmoeren moet je op 3mm boren en daarna inpersen. Alles is dus relatief kwetsbaar! Mooie bijkomstigheid is dat ik de plaatsen waar ik spijkertjes heb gebruikt ik deze ook heb vervangen door deze schroefverbinding en dat daardoor het hele dak aanzienlijk stabieler is geworden.

Op bovenstaande foto’s is ook te zien dat ik de binnenkant van de zijwanden heb geverfd.
Hier zie je ’n ‘nieuwe’ verbinding. De moertjes zijn verdwenen omdat ze vervangen zijn door kartelmoeren die helemaal in het hout vallen. Ik heb gebruik gemaakt van 2mm cilinderschroefjes met verzonken kruiskop.

Ook de dakdrager zit nu geschroefd waardoor ’n grotere stabiliteit wordt bereikt. (De schroeven moet ik nog inkorten.)

Hierna ben ik verder gegaan met het afwerken van de buitenkant van de zijwanden. Inmiddels heb ik 2 platen op het verven na, af. Overigens zie je nu niet meer dat het maar 2 platen zijn, het lijken er 6 te zijn. Dat heb ik met opzet zo gemaakt want anders krijg ik echt te veel onderdelen!

Als dit af is gaat het dak eraf zodat ik alleen de baan overhou en dan kan ik daar weer aan verder gaan werken.