Dit weekend stond in het teken van Luxemburg, nee niet gewoon een weekendje weg, maar gewoon lekker een weekendje kermissen in Luxemburg. Fun Um Glacis zo heet de kermis daar dit jaar. En wat een editie dit jaar, ondanks dat die stukken kleiner is als anders, en veel ruimer staat opgesteld, staat een mooi aanbod. Zo beginnen we bij de Maxi Twister Jump van Kopp uit Frankrijk die hier lekker zijn rondjes jumped. Een andere zaak uit Frankrijk is de One Man Show 2 van Kopp, dit is een gigantisch Funhouse waar je gewoon in de file moest staan als je er doorheen wou lopen. Uit Duitsland draait de Circus Circus van Gründler & Preuß zijn rondjes, wat naar mijn mening toch wel een schitterende molen blijft. Dan komen we weer bij een Franse zaak, de Bayern Kurve van Bozec-Munede wat ook een schitterende zaak is, en die ieder jaar present is in Luxemburg. Niet alleen attracties uit Frankrijk en Duitsland staan in Luxemburg, maar vanuit België schommelt de XXL van Dotremont over Luxemburg heen. We lopen door en dan zien we 1 van de 2 grote achtbanen die staan opgesteld in Luxemburg, namelijk de mooie imposante Olympia Looping van Barth. Toch blijft die een schitterende baan om te zien op de kermissen en hopelijk mogen we daar nog lang van blijven genieten. Ook de Hangover van Schneider uit Duitsland staat op de Fun Um Glacis. Deze Funtime freefall toren, is toch een schitterend exemplaar, waar ze zowel interactie maken met de mensen erin als de toeschouwers. En dit was een van de hoogste attracties in Luxemburg samen met een andere Duitse zaak, waar we zo nog bij komen. Dan komen we weer bij en attractie uit Frankrijk, namelijk de Break Dance van Marc. Volgens mij is dit de enigste HUSS BreakDance die in Frankrijk op de reis is, maar deze zaak ziet er top uit, ook zijn de ritten hier top. De andere hoge zaak uit Duitsland waar we het eerder over hadden, is namelijk de mooie Jules Verne Tower van Goetzke, waarin je op 80 meter hoogte kan geniet van het uizicht over Luxemburg. Dan wederom een Franse zaak, de Shaker’s van Henrique, deze Matterhorn weet wel wat doordraaien is, zowel vooruit als achteruit, maar gaf niet continue vol gas, waar dus goed afgewisseld werd. Kopp staat er niet alleen met de Maxi Twister Jump, maar hun Booster Maxx draait in Luxemburg zijn rondjes en dit is toch ook wel een mooie Booster Maxx. Dan komen we bij de tweede grote achtbaan aan, de mooie Alpina Bahn van Bruch, ook dit is een gigantische achtbaan, alleen dan zonder loopings. We blijven even bij de Duitse zaken, want de laatste 2 zaken die we tegenkomen zijn ook uit Duitsland afkomstig, namelijk de Happy Sailer van Howey, die ik zelf nog nooit gedaan had, maar toch maar een keer ingestapt ben, en moet zeggen zo een See Sturm Bahn is toch wel een hele leuk zaak om eens een ritje in te maken. Als laatste zaak zien we de mooie Diamond Skooter van Osselman, waar flink HotsieBotsieKnotsie gedaan kon worden. Zo we hebben het rondje over het terrein klaar, en dus ook eindigen we met het verhaaltje. Luxemburg heeft wederom een schitterende kermis staan, die we volgend jaar toch wel weer willen bezoeken. Ik ga mijn verhaaltje afsluiten, dus ik ga weer zeggen zoals altijd…
ENJOY…!!!
Nog niet posten er volgt nog meer