En dus, nog geen 24 uur later ben ik alweer onderweg naar 053, oftewel Enschede. Dit keer voor de vierde keer, en voor de tweede keer voor de najaarskermis in het Volkspark.
Ik heb hier een andere witbalans instelling van mijn camera gebruikt, en ik moet zeggen dat deze mij ook wel bevalt. Dus de aankomende reportages zullen of op 5500k of 6500k gemaakt gaan worden.
Ik begon mijn ronde bij de mooiste buggybaan van nederland, the jungle van de firma Rampen. Ik heb nog weer even staan praten met de heer Rampen, en ben even zijn zaak op geweest om wat detail foto’s te schieten.
Bij deze nog mijn hartelijke dank aan de heer Rampen voor de toestemming om op zijn zaak wat foto’s te schieten.
Vervolgens liep ik via de Tornado, familie achtbaan naar de happy spider.
Deze laatste is toch wel de mooiste (maar volgens mij tegenwoordig ook enige) spider in Nederland. Gewoon goed van kleurstelling, goed van rit (zelfs als het een budget kermis is zoals in Utrecht maliebaan of Best) en uitstraling heeft ie ook zeker. Altijd leuk om deze polyp tegen te komen, ondanks dat ik hem wel vaak tegen kom, en ik dan liever eens een andere polyp (dus geen spider of monster 3) tegen kom zoals de party polyp van de Voer, of de heineken polyp van Schimmelpenninck, of (als het om draaiende gondels gaat) de copacabana van Paashuis.
Desalniettemin, een erg mooie polyp met goede ritten, leuke show en alles wat daar bij komt kijken.
Via een mini reis door toverland liep ik door naar de happy farm. Dit funhouse moet ik nog steeds een keer doen, maar ook hier in Enschede heb ik hem weer over geslagen, ondanks dat ie er toch wel uitnodigend bij stond. Echter heb ik een onride op youtube gekeken, en volgens mij valt ie aan de binnen kant toch wat tegen…
Tegenover de happy farm stond een jumbo molen en daar tegenover stond de impact.
Terugkomend op het Bergen op Zoom topic, denk ik dat ik deze molen toch de minste vind van Nederland. Oke, deze komt hoger dan de Hangover maar daar is alles ook mee gezegd. Ik heb de molen naar mijn weten niet ’s avonds gezien, met alle verlichting aan, maar laten we hopen dat dat nog wat toevoegd.
Niet dat ik helemaal negatief over de molen ben, want opzich zagen de ritten er wel goed uit, zei het wat kort. Maar daar sla ik de spijker dan ook op z’n kop. Die ritten zijn gewoon te kort. En als ik zie dat ie soms 3.5 a 4 euro vraagt, waar een chaos soms slechts 3 euro vraagt. Tja, dan mocht je in een schommel willen stappen, dan weet je denk ik al waar je in zal moeten stappen…
Vervolgens stond er tegenover de andere europe flyer tezamen met de bootjesmolen en de magic mouse. De booster maxxx complementeert dit stukje dan weer.
Via de breakdance begin je dan aan de andere helft van het rondje dat via de trampoline en een kinder autoskooter richting de rupsbaan voert.
Die rupsbaan doet het toch altijd maar weer goed. Speedway was het volgens mij. Maar zoals ik het de laatste tijd zie, kan je hem denk ik wel bestempelen als de beste rupsbaan van Nederland. Altijd goede, snelle en lange ritten. En als er wat volk in zit, ook altijd een leuke show erbij.
Er zijn wel andere rupsbanen die dit allemaal ook hebben, maar ik kan me meerdere kermissen herinneren waar deze rupsbaan moest concurreren met andere grootmachten, maar dat ie toch heel goed mee kon komen!
Tegenover de rupsbaan stond een mini zweef molen, samen met daarnaast de rainforest labyrinth.
Daarna liep ik terug naar de ingang waar een autoscooter en de mad mill de kermis afsloten.
Ook hier stond weer een goede kermis opgesteld, maar ook heeft er in Enschede wel eens een betere kermis gestaan. Helaas gooide de regen ook roet in het eten. Maar goed, de foto’s, zei het met een andere instelling, zijn goed gelukt.
47 stuks: