Dion-Jansen Het is dan ook Lego hè!😉
Ik moet het doen met de beschikbare Lego elementen die er zijn, in dit geval de voorgebogen railstukken, met als resultaat deze hoogte (wat ik overigens niet echt storend vind). Ik zou het misschien nog wel weer anders op kunnen lossen, maar het model is nu al een bouwpaleis(puzzel) van meer dan 1000 stukken. Het zou dan nog erger worden (en ik ben bang dat er dan ook te veel spanning op het dak komt te staan, wat de sterkte van de constructie niet ten goede komt). Overigens is het dak niet alleen “te hoog”, zo heeft het dak ook de vorm van de Rijnhal (Arnhem), Brabanthallen (Den Bosch) of Groenoordhallen (Leiden) (voor diegene die niet weten wat ik bedoel, even Googlen🙂), in plaats van dat het aan vier zijden afloopt.
Ook dit heeft te maken met feit dat de constructie anders te complex wordt, maar dat ook het transportvolume nog verder zal toenemen (is nu al aan de te hoge kant)! En ik wil toch een model dat er voor mijn gevoel het beste (m.b.v. Lego), bij het origineel komt (herkenbaar is) op transport kan (het liefst zo veel mogelijk conform het origineel), en opgebouwd kan worden zonder een bouwinstructie van >30 pagina’s… 😄
Zo heb ik ook de uitvoering van de frontpanelen al aangepast. In de eerste variant, had ik er nog gele “Ruitjes” op zitten. Deze heb ik er afgehaald, omdat deze voor transport verwijdert zouden moeten worden (panelen zijn anders veel te dik). Hoewel ik het met de “ruitjes” misschien wel mooier vind (ik ben er nog niet over uit), zouden dat wel zo’n 32 × 3= 92 extra te (de)monteren en te transporteren stukken zijn. Voor één attractie nog niet zo’n ramp, maar ik heb er nog twee (reuzenrad en Calypso) op stapel staan (en nog zeker 6 in de pijpleiding😉)
Goed nog even een tipje van de sluier… Feitelijk wil ik alleen (ongemodificeerde) Lego gebruiken. Dat gaat voor het transport van de Autoscooter niet helemaal op (maar daarover binnenkort meer). Dat zou voor het afdekken van het dak een probleem worden, maar daar heb ik denk ik iets op gevonden:

Een hele grote plastic tas van… Lego (moet nog wel even gestreken worden!😉)