PeterCenturion
Ik reageer net elders over dat men over belangrijke dingen soms niet reagerenā¦ā¦ nu deel ik dit bericht en zeg er zelf niks bij behalve het word vervolgdā¦ā¦
Ik ken niet alle ins- en outs van de zaak maar weet de uitslag van de uitspraak en het gaat voor zover bekend om een betaling van 15.000,- en een werkstraf van 30 uur.
Ik ben wel benieuwd tegen wie Vale in tegen beroep gaat? Het bedrag staat vast tenzij er nog iets gebeurt, en dan die 30 uur of nog eens 30 mocht er wederom.
Vale is schuldig als eigenaar, misschien is de lasser schuldig vanwege de werkzaamheden maar dan nog als eigenaar ben je eindverantwoordelijk.
Maar het slachtoffer dient gewoon betaald te worden en dan kom je er met 15.000,- nog goed mee weg. Als ervaringsdeskundige in slachtoffer mbt een ongeval is dit nog veel te weinig qua ernst van leed en gun die man het 10-voudige en meer.
Kortom met de uitspraak die er staat mag je in je handen klappen. De kans bestaat dat het ook erger voor Vale kan worden.
Vale zelf heeft in 2018 een ongeval gehad met het transport van de DD en deelt daarbij geluk en engelbewaarder dat het niet erger was en dat er dat jaar al meerdere ongevallen waren. Het ging om het materiaal en gelukkig niet een mensenleven. Een jaar later het noodlottige ongeval in Wijchenā¦ā¦. daar gaat het om juist om een mensenleven.