Vandaag hadden we een bezoekje gebracht aan de tentoonstelling die al een tijdje hoog op mijn lijstje stond. Voor het eerst zou ik dan eindelijk de prachtige kermis van Stephan’s kirmeswelt zien en ook de module van onze “eigen” Mischa de Graaf (@Mischa58) uit Nederland! (Ja je leest het goed, nu pas voor het eerst…)
Eenmaal aangekomen in de ochtend was hotel Stimberg nog niet zo druk, we waren immers een van de eerste bezoekers net na 9:00 nadat we vanuit ons hotel in Essen hiernaartoe hadden gereisd. Door ons bezoek met een leuk weekendje Duitsland, in dit geval Essen, te combineren was dit wat mij betreft een mooie aanvulling. Ok, het hotel waar deze tentoonstelling wordt gehouden is (zeer) gedateerd en niet alle modules die op de expositie stonden waren even interessant. Een handvol modules maakte dit alsnog een erg interessante tentoonstelling. Hierbij mijn foto impressie:
Bij binnenkomst valt meteen de prachtige module van Stephan op, een lust voor het oog!
Door de extra aankleding bij de achterwand heb je de indruk dat dit onderdeel van een Duitse stad is.
Er waren modelbouwattracties in verschillende schalen aanwezig.
Een unieke attractie, leuk om een model hiervan te zien!
Een leuke afwisseling van de standaard aankleding van de Flipper van Faller.
Een grote lego stand!
Ook waren er wat leuke kleine creaties in een stolp verwerkt, een leuke manier om een diorama te maken 🙂
Er waren twee Olympia Loopings aanwezig, deze is zonder verlichting.
Krause Modellbau was ook aanwezig, waar ik inmiddels al vaker verlichting had besteld voor mijn eigen attracties.
Een leuk overzicht van de lichttechnieken, daarin is er in de afgelopen jaren flink wat sprongen vooruit gemaakt.
Krause had ook een leuke module meegenomen 🙂
Leuk om de stand van model-rides van Dennis Lux te zien, waar ik een tijdje geleden ook een bouwpakket had gekocht…daar volgt op een later moment een bouwverslag van 🙂
Persoonlijk vind ik de Olympia Looping met verlichting toch iets meer af, ook al is het statisch model.
De treintjes zijn goed geslaagd!
Idem voor de kassa!
De attracties van Mischa hebben geen zichtbare verlichting, toch vind ik deze Nederlandse mini-kermis prachtig! Een mooie opstelling met wat groen in verwerkt, klasse!
Met een aantal werkende attracties die binnen de modelbouwwereld uniek zijn (en waarschijnlijk blijven).
Een prachtige spider!
De sfeer is goed in s’Gravenbosch!
Een van de jongere modelbouwers die het al goed oppakt met het aanbieden van modellen in kleinserie 🙂
De laatste foto voor nu, wellicht volgt er ook nog een videocompilatie.
Mijn conclusie: voor de liefhebbers binnen een specifieke niche en eigenlijk nog verder binnen een niche van kermis/modelbouw, is dit zeker een interessante tentoonstelling. Daarbij is het wel even door de locatie (het hotel is nogal gedateerd) en goed in de gaten houden welke modules aanwezig zijn. Een grote Duitse module die ik miste was die van Scholz, die ook nog op mijn lijstje staat om in het echt te bekijken. Mijn eerste keer Circus & Kirmes Modellbau in Oer-Erkenschwick vond ik inspiratievol en vooral leuk om voor het eerst kennis te maken met de modelbouwers hierachter. Het begint in ieder geval weer te jeuken om verder aan de slag te gaan met mijn eigen modelbouwattracties 🙂