Joordi ik blijf bij mijn (eeuwige) standpunt dat er in de Gemeente Sittard-Geleen geen plaats is voor een kermis met gemiddelde ritprijzen van 5 euro. Toen er jaren geleden gewerkt werd met maximum ritprijzen van 3.50 voor grootvermaak en 2 euro voor kleinvermaak was het drukker en gingen mensen vaker. Men moet niet vergeten dat er aardig wat grote werkgevers zijn omgevallen in deze regio (neem VDL Nedcar als voorbeeld, of enkele grote fabrieken op Chemelot + de verhuizing van een aantal kantoren (DSM en Sabic). De westelijke mijnstreek is niet bepaald de meest welvarende regio van Nederland. Vroeger pakte je ‘nog even snel een rondje mee’ voordat je de tent in ging. Nu kun je van dat rondje 2 pilsjes halen..
Tel daar nog bij op het vrij royale aanbod pretparken op 75 minuten reizen (Toverland, Moviepark, Phantasialand, Bobbejaanland) waar je met Social Deal of Tripper regelmatig voor maximaal 3 tientjes de hele dag lol kunt hebben.. Ik lees het hier vaker, maar volgens mij kun je beter 40 stoeltjes vullen voor 3 euro dan 20 voor 5 euro…