MartijnH Na Salzburg ging de reis verder naar Wenen, die route kwam langs St. Pölten en daar was ook kermis! Een heel ander soort kermis als Salzburg, hier stonden veel zaken van dezelfde exploitanten. Zo had Rieger een heel aanbod staan en ook wat andere exploitanten stonden er met meerdere zaken. Een impressie van aanwezige zaken,
PeterCenturion Het Oostenrijkse pachtsysteem is hele anders als die in welk ander Europees land. Meestal is er één exploitant die het pachtrecht op het terrein wint (bieden). Die exploitant wil dan zijn eigen zaken altijd op het terrein hebben en vult dat dan aan met zaken van andere exploitanten (die dan dus aan hem pachtgeld betalen om daar te mogen opbouwen). St. Pölten en Linz zijn “Rieger” kermissen, dus zie je daar altijd een groot aantal zaken van die exploitant.
MartijnH PeterCenturion Zo’n idee had ik al, ook door de roze kliko’s op het terrein (het beeldmerk van de fam. Rieger, de kleur roze). Wel grappig dat elk land zo andere manieren heeft. Was een leuke meepakker!
GhostRiderPeter MartijnH (het beeldmerk van de fam. Rieger, de kleur roze). je kunt je bedrijfskleuren ook té ver doorvoeren, hoe mooi ook alles in dezelfde kleuren, ze vloeken wel naar mijn mening die kleuren met elkaar 😁
Svenjj Blijft zonde dat de beste man de beste attractie ooit gemaakt permanent geparkeerd heeft in het Praterpark.
MartijnH Svenjj Als je de Airmaxx bedoeld, die is inmiddels van Koidl die een hele hoop zaken in het Praterpark bezit. https://www.koidls-prater.at/prater-wien-attraktionen/air-maxx/
Alex GhostRiderPeter Je moet die zaken ook een beetje met een roze bril bekijken, want om nu te zeggen dat ze in topstaat zijn? Maar ik vind dat wel wat hebben, heel veel zaken van 1 eigenaar, je ziet het hier ook wel een beetje bij bepaalde organisatoren. Die hebben ook hun eigen spul staan of uit hun eigen “vrienden” of familiekring.