Hallo allemaal,
Ik heet Adela, ik woon in Slowakije, ik ben vanaf geboorte blind, en ik ben 10 jaar Nederlands aan het leren, maar alleen thuis, want ik heb niet zoveel geld, om ik elke week 15 en meer euros kunnen te betalen.
prioriteit zijn prioriteit, en voor mij zijn prioriteit de ritten op de kermisattracties, en niet dure lessen, vooral als ik alleen kan leren..
Veel mensen mij zeggen dat ik potentieel heb, dat ik slim ben, en zoiets en dat ik mijn Nederlands meer zou ontwikkelen.
Ik lees veel ook over de mensen die hebben ze bij hostfamilie gewoond, en met zo manier hebben ze een taal geleerd.
Maar dat geldt voor gevone mensen en niet voor de mensen die zijn al 38 jaar oud, en die zijn ook blind.
Gevone mensen kan overal gaan, maar ik heb meer hulp nodig als blind.
En dat is probleem.
Ik ben al een paar keer in Nederland geweest, maar steeds alleen op 2 of 3 dagen, op de kermissen, en 500€ voor die ⅔ dagen moet ik heel jaar besparen.
Ik zou in Nederland ook meer willen blijven dan 2 of 3 dagen, maar heb ik geen idee hoe moet ik het doen.
Ik heb nagedacht om vrijwiliger te zijn, maar zoiets is ook niet voor iemand wie 38 jaar oud is, en wie blind is.
Ik heb ook veel gelezen over verschilende taalprogramma voor vluchtelingen, maar dat is ook niet voor mij toch.
Dus ik zie voor mij al geen goede mogelijkheden.
Zien jullie misschien voor mij wat een oplossing?
Dank voor antwoord,
Adela uit Slowakije