Oeteldonker-Frank [upl-image-preview url=https://forum.kermisclub.nl/assets/files/2020-08-03/1596483699-581670-c8dc69d6-a53a-4cd0-b8e1-6017ff1d5332. Deze foto’s heb ik gisterenavond gemaakt. Toch uniek zo twee raden die ik nog net deels kan zien vanuit het raam thuis.
Oeteldonker-Frank Nog een paar foto’s van het eerste frisse en regenachtige weekend dat het rad hier draaide. Dit waren ze voor nu👍🏼
PeterCenturion München? Staan er straks dan 4 raderen in die stad? Zou wel heel vreemd zijn, want ik dacht dat bij “Sommer in die Stadt” wat daar nu plaatsvindt alleen lokale kermisexploitanten zaken mochten opbouwen…
PeterCenturion Herrie in de eettent…. https://www.bd.nl/den-bosch-vught/smakenrad-staat-voorlopig-stil-volgens-gemeente-is-vergunning-niet-in-orde-1500-plaatsen-geannuleerd~a68d2234/
Forain-Paul Sneu voor de ondernemers van dit mooie concept. Maar het is niet van de fout van de gemeente maar van de verhuurder die zijn papieren niet op orde heeft. De gemeente heeft correct gehandeld. Geen geldige Nederlandse keuring en dus geen RAS-nummer betekent niet open. In Duitsland is dat niks anders. Want bij een incident met een attractie zonder juiste papieren is de gemeente mede verantwoordelijk. Je kunt argumenteren dat het een splinternieuw rad van een gerenommeerde fabrikant is waarvan alles tiptop in orde is en dat het alleen maar een papieren tijger is. Maar wat nu als het een opgekalefaterd Oostblok rad was?
PeterCenturion Persoonlijk vind ik het eigenlijk wel tijd voor een rechtszaak over de vreemde situatie dat een buitenlandse keuring niet geldig is in Nederland. Tenslotte hebben we in Europa vrij verkeer van goederen en diensten. De vraag die gesteld mag worden is of de Nederlandse regering niet ook moet kijken naar de kwaliteit van buitenlandse keuringen van kermisattracties. Wat dat betreft zou ik het toejuichen als de verhuurder tot het gaatje gaat doorprocederen…
PeterCenturion Waar staat hij dan in München? Ik vind alleen het vaste rad van 80 meter bij het Ostbahnhof en de beide raderen van Willenborg (op het Königsplatz en bij het Olympiastadion) terug op de website van de gemeente daar. Of staat ie daar ergens voor een keuring?
Kevin-KJP PeterCenturion zou zeggen stuur ze een bericht op Facebook, die zullen ze echt wel beantwoorden
Kevin-KJP Moet mezelf toch even corrigeren,, hij staat toch in Berlijn,, om precies te zijn: Estrel Berlin Sonnenallee 225, 12057 Berlin, Duitsland 😉