Hallo allemaal.
Allereerst even een huishoudelijke mededeling:
Postimg, welke ik voorheen gebruikte heeft besloten de foto’s, als je een gratis account hebt, te downscalen naar 1280x, dus ben ik aan het zoeken naar een nieuwe hoster.
Vooralsnog heb ik die gevonden in imgbb, maar het kan best zijn dat ik ze binnenkort weer ergens anders neer moet zetten.
Ook moet ik even kijken of de manier van uploaden en laten zien net zo blijft werken als voorheen.
Verder heeft mijn kabel het begeven om de foto’s naar de pc te sturen, en een andere kabel werkt ook niet aangezien ik nog met micro usb werk i.p.v usb-c, dus een kabel aanschaffen met een hogere data snelheid (wat waarschijnlijk wel gaat werken) is vooralsnog een uitdaging, dus duurt het uploaden van foto’s iets langer als normaal.
Ik upload ze nu namelijk van mn camera/telefoon rechtstreeks naar google drive, dan download ik ze naar de pc, sorteer ik ze en re-upload ik ze naar een hoster, en verwijder ik ze weer van google drive omdat anders naar verloop van tijd mn drive vol loopt. Dus al met al kost het iets meer tijd, maar dat weerhoud me er niet van om toch (nog steeds) mijn avonturen met jullie te delen!
Maar genoeg mededelingen gedaan, tijd voor het eerste verslag weer sinds lange tijd:
Zaterdag ochtend ging al vroeg mijn wekker, want ik had het idee om bij onze oosterburen op bezoek te gaan om na heel lange tijd weer eens een kermis te bezoeken, echter dan dit keer op de corona manier.
Ik had al wat foto’s gezien en verhalen gehoord van dergelijke initiatieven, en was er deels skeptisch over, maar toch klopt mijn kermishart nog altijd erg krachtig, en besloot ik eens zelf te ervaren hoe het er voor stond.
Dit zelfde weekend begon het kermis seizoen hier in Nederland ook weer vorm te krijgen, maar ik heb er bewust voor gekozen om naar Duitsland te gaan, want de kermis in kwestie (Eschweiler) had namelijk mijn absolute nummer 1 polyp staan. Namelijk der Polyp van Marvin Dreßen! Reden genoeg dus om (zei het met coronamaatregelen) naar Eschweiler af te reizen.
4 uur met de trein en een uur met de bus later stapte ik uit bij wat ik dacht dat de goede bushalte was, maar ik kon nog geen kermis zien. Gelukkig stuurde een bord me de goede kant op, en na een goede 200 meter gelopen te hebben kwam ik aan bij de poort waar je bij een kassa een polsbandje voor €1 moest halen.
Daarna kon je de kermis op, en moest je nog altijd betalen per attractie, maar dan wel tegen een gereduceerd tarief.
Overal stonden desinfectie apparaten en om de zoveel attracties stond er een bord met aanwijzingen er op.
Er viel me echter wel gelijk iets op, namelijk dat vrijwel niemand een mondkapje droeg, terwijl we toch echt in Nordrein Westfalen waren, en zover mij bekend ben je in toeristische attracties in deze deelstaat verplicht een mondkapje te dragen. Dit was namelijk in Phantasialand ook het geval, en voor zover ik weet ook in de andere semi kermissen (lees pop up pretpark) die er waren opgebouwd in deze deelstaat.
Maar goed, het zag er uit als kermis, en zo voelde het ook. Wellicht doordat ik geen mondkapjes zag, en er per attractie muziek werd gedraaid, en je moest betalen per attractie.
Mijn route begon bij een mini zweefmolen, met daar tegenover een knalroze wilde muis achtbaan van de firma Janßen.
Een stukje verderop aan de linker kant vond ik een mini reis door toverland, en weer een stukje verderop aan de rechterkant bevonden zich trampolines.
Schuin daar tegenover bevond zich een 9d cinema, maar deze had het zeer rustig. Ik heb werkelijk waar niemand hier naar binnen zien lopen.
Tegenover de vuurtoren waar men gebakken vis verkocht stond dé reden van mijn bezoek, namelijk der polyp! Echter heb ik eerst het rondje afgemaakt om uiteindelijk hier weer terug te komen voor een paar ritjes.
Haaks op de polyp stond als eerste een reuzenrad, het Liberty wheel.
Daarnaast vond ik een andere mini reis door toverland of convoy. Met daarnaast een muziekexpress genaamd Himalayabahn.
Tegenover de muziekexpress stond een autoscooter.
Aan deze kant begon je eigenlijk aan de terugweg, en ietsje verderop stond dan ook aan de linker kant een kinderachtbaan genaamd Willy der Wurm. Mooie zaak om te zien.
Weer iets verderop stond een echte klassieker, namelijk een hollywood star genaamd Aviator. Blijven altijd schitterende molens om te zien, te doen en te fotograveren!
Nog iets verderop bevond zich een draaimolen, met haaks daarop een spiegeldoolhof genaamd Alcatraz.
En dan om de kermis af te sluiten stond naast Alcatraz nog een wip genaamd mambo. Ook deze had het net als de 9d simulator erg rustig, en heb ik tijdens mijn bezoek slechts 2 keer zien draaien waarvan de laatste keer slechts met 2 mensen aan boord.
Maar dan dus de reden waarvoor ik kwam: Der Polyp!
En ik blijf erbij! Wat een machtige machine is het toch! Dit keer zat Marvin zelf niet achter de knoppen, maar zijn zoon van een jaar of 10 gok ik. En ook hij weet wat een goede rit is, en maakte veel show. Dat hield vervolgens in dat ik een rit kreeg van 11 minuten! Geweldig!
Later draaide de vrouw van Marvin, en werden de ritten ook een stuk korter, en de shows een stuk minder goed. Maar al met al, zelfs als zijn vrouw draait, blijft het de beste polyp om te doen! Bijna de hele rit met de turbo erop.
1 klein kritiekpuntje was het schokken van het kruis van arm nummer 3. Dit was duidelijk te voelen, en wellicht dat hier naar gekeken kan worden.
Maar hopelijk gaat deze beste polyp van de wereld die op dit moment reist, nog veel andere kermissen doen!
Dit was mijn verslag voor deze keer, en ik heb eigenlijk nog geen idee wat de volgende gaat worden.
Het zijn rare tijden, maar ik probeer zoveel mogelijk kermissen te doen.
Laat ik het zo zeggen: Is er een station in de buurt, en past de kermis in mijn reisschema, dan zal ik er staan. Of het nu waait, regent, hagelt of wellicht sneeuwt, ik ben er als het mogelijk is met de trein.
Voor nu, tot de volgende keer!
52 foto’s!: