Zo’n twee jaar geleden zag ik op mijn thuiskermis een leuke spelkraam: Pop the Balloons, toen nog van Dörenberg.
https://www.polypweb.eu/viewtopic.php?t=17456
Hier een klein bouwverslag van deze kraam in schaal 1:87.
Na het opzoeken van de maten en het maken van een bouwtekening, heb ik de basisdelen uitgesneden. De basis bestaat uit 1mm dik styreenplaat en de onderdelen heb ik gelijmd met Faller Expert-lijm.

De frontdelen zijn van 0,75mm dik styreen gemaakt.

Het grootste deel van het bouwen zit er al op. Na wat licht schuurwerk, kon ik met de airbrush aan de gang. Eerst heb ik het in de grondverf gezet, daarna in de juiste kleur.

Aan de hand van mijn foto’s, heeft mijn vriend deco’s op de juiste schaal gemaakt. Deze heb ik op het model gepakt.

Hierna heb ik het dak gemaakt (stuk op maat geknipt papier en daarna met acrylverf op kleur gebracht) en het rasterwerk zo voorzichtig mogelijk erop geschilderd. Ik was eerst van plan dit met hele dunne styreenstripjes te maken, maar dat werd me uiteindelijk teveel gepruts. Met wat kermisprijzen van Faller erbij vind ik het kraampje wel goed zo.

Helaas is deze kraam op ware grootte niet meer op op de Nederlandse kermissen te bewonderen. Gelukkig hebben we het model nog😉