kev077 Eerder een tegenvallende lijst voor Deurne als ik het grootvermaak zo bekijk
Koen In Deurne mag men gerust eens flink gaan wisselen met zaken, dat zou deze kermis zeker verdienen.
Deurne is en blijft een dorp. Naar mijn mening is de kermis groot genoeg. Aan interesse is er zeker geen gebrek, naast de vele exploitanten die graag jaarlijks terug willen komen, is er ieder jaar genoeg ‘nieuwe’ interesse. Exploitanten willen juist graag terugkomen omdat ze hier een goede boterham kunnen verdienen. Als je meer zaken gaat plaatsen, wordt hun boterham kleiner/dunner, omdat je die moet verdelen over extra exploitanten. Het publiek gaat niet nog meer uitgeven als er een paar zaken meer geplaatst zijn.
Bovendien wordt er gewerkt met enkele driejarige contracten. Dit heeft te maken dat Deurne enkele dorpskernen heeft waarvoor ook een kermis georganiseerd moet worden. Iedereen weet dat dit voor dorpskermissen jaarlijks een grote uitdaging is. Met het vastleggen van enkele ‘vaste gasten’, die plaats krijgen in Deurne als ze ook naar de dorpskernen gaan, zijn de dorpskermissen gecontinueerd. Naar mijn mening moet dit wel in balans zijn, teveel meerjarige contracten zou niet mijn voorkeur hebben, nieuwe zaken/exploitanten moeten wel ooit de kans krijgen. Vooral voor Deurne is jaarlijkse afwisseling goed om de kermis vernieuwend te houden, zodat deze aantrekkelijk genoeg blijft voor het publiek.
Volgend jaar kan er weer voor alle zaken worden ingeschreven. Wellicht dan meer nieuwe gezichten, ik zie het maar als een compliment dat er veel zaken terugkeren. Eerst maar eens aankomende editie, naar mijn mening geen slechte met 10 grootvermaakzaken en 6 kinderzaken. Nogmaals, Deurne is een dorpskermis. 😉 Eigenlijk was The Beast voorverpacht, echter door de verkoop is deze vervangen door de Show Time. 👍