erikjohan1707 In afwachting van nieuwe motoren voor mijn Wellenflug ben ik aan een andere attractie begonnen de afgelopen 2 ½ week. Aangezien mijn oude Musik Express nogal gehavend was ben ik aan het zoeken gegaan naar een andere en zowaar zag ik een aantal weken terug een nog niet gebouwde Musik Express op marktplaats staan, een bod op gedaan en ik mocht hem overkopen, dus aan het knutselen gegaan en dit is het resultaat geworden. Dit is een foto zonder kap waarop de verlichting van de tunnel en kassa te zien is. Dit is foto met kap Er zitten 3 looplichten op het model en ik heb er een andere motor ingebouwd, het model is bedienbaar met 6 mini schakelaars en 1 draaiknop, filmpje komt eraan…….
erikjohan1707 Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb ; vanwege verhuizing moest ik mijn modelkermis afbreken. Ik ben sinds kort weer bezig om het op te bouwen en nieuwe attrakties te verlichten. Deze keer ben ik aan het knutselen gegaan met de Faller Jupiter vliegtuigmolen, een wat kleinere attraktie maar zeker niet minder leuk om te verlichten. Het model is voorzien van smd leds 1206 en 2 faller gloeilampjes, het looplicht is een 7 kanaals van Krause. Veel plezier met de foto’s van dit model.
Bassie87 Wie kan mij helpen ben vandaag begonnen met solderen nu heb ik wat led bij ali en wat weerstanden 1kohm In serie van 4 gezet 2kohm er voor de eerste 7 series branden vlauw en de laatste 3 branden normaal wat doe ik verkeerd
erikjohan1707 De afgelopen tijd heb ik voor een kennis van mij een faller kettenflieger voorzien van een andere motor en smd led verlichting. zo’n 2 ½ jaar terug heb ik er ook al eens eentje verlicht en van een andere motor voorzien, dit keer heb ik het toch weer wat anders gedaan; de motor zit nu gewoon op de plek waar de Faller motor zat, in het plastic omhulsel van dit motortje. Voor de stroomvoorziening in het draaiende deel heb ik nu de min pool via de motor laten lopen en de plus via kleine koperen ringen en mini stukjes koper. Het resultaat is weer zeer kleurrijk te noemen.
erikjohan1707 Na enkele weken knutselen heb ik mijn Indiago van Faller weer in ere hersteld(was de verhuizing niet helemaal zonder kleerscheuren door gekomen) er zitten 3 looplichten in, de faller motoren heb ik vervangen door gelijkstroom motoren, besturing is handmatig.
erikjohan1707 Ik ben weer een beetje aan het knutselen geweest en heb mijn faller reuzenrad weer helemaal opgeknapt, het had de verhuizing helaas niet overleeft. Via marktplaats een andere gekocht en hiervan het rad gebruikt om te verlichten met smd ledjes.
Michel-k Distroyer-ashwin Hoi ashwin, even een vraag over jou achterwand verlichting, heb je deze zelf gemaakt? Groetjes Michel