erikjohan1707 In dit topic zal ik foto’s maar ook filmpjes plaatsen van door mij met smd ledjes verlichte Faller H.O. kermis attracties, dit in navolging van mijn eerdere topic waarin ik door mij verlichte Faller H.O. kermis kramen heb gepost. Ik begin met een simpel model namelijk een carrousel welke ook verlicht is op het draaiende gedeelte dit door middel van sleepcontacten . Dit is de link naar het filmpje [ en dit is een foto van de carrousel
erikjohan1707 Geweldig het is mij als digibeet gelukt om een filmpje te plaatsen op dit forum. Dus meteen nog maar een filmpje dit keer van de Octopus de kleine versie.[
Distroyer-ashwin Mooie modellen geworden. Vroeger veel gedaan met faller en smd leds. Beetje op de achtergrond geraakt door de bouw van mijn breakdance. Maar kan er nog steeds van genieten
erikjohan1707 Aangezien we het deze zomer zonder echte kermis moeten(snik) doen, heb ik maar weer een paar filmpjes gemaakt van smd verlichte kermis modellen om het leed wat te verzachten. Het 1e filmpje is de good old kettenkarussel oftewel de zweefmolen. Het 2e filmpje is van een andere nostalgische attractie namelijk de schommel schuitjes. https://youtu.be/irafoBA7XWo
Dion-Jansen erikjohan1707 welk soort sleper heb je gebruikt voor de zweefmolen.. lijkt namelijk dat de motor moeite heeft.. maar wat mooi zeg Top module
MutselMirella Het tweede en derde filmpje zijn helaas niet meer te zien. De link is stuk, hij verwijst nu naar deze pagina… erikjohan1707 Het 3e filmpje is van de Break Dancehttps://youtu.be/3YfItor9-6s
erikjohan1707 Wes Dat klopt standaard bij Faller dat de kruizen dezelfde kant op draaien als de schijf er zijn ombouw setjes te koop maar misschien ga ik de diamant op de schijf ook nog eens verlichten en dan pak ik die kruizen ook meteen aan.
erikjohan1707 Nu staan de filmpjes er wel op, mijn laptop is aan vervanging toe het apparaat doet soms dingen die hem niet gevraagd zijn
Amar Ik heb dit een tijdje geleden in het echt mogen aanschouwen en het is een mooie module die nog mooier aan het worden is! Zet het werk zo voort Erik, dan kunnen we zo toch een beetje van de kermis genieten deze zomer 😃
erikjohan1707 Dion-Jansen speciaal voor jouw Dion even wat foto’s van de slepers die ik gebruik! Het zijn sleepcontacten die ik vroeger bij mijn modeltreinen gebruikte voor de wagons te verlichten, en dat ziet er dan aan de onderkant zo uit Deze is wat duidelijker zonder dames die in de weg staan
erikjohan1707 Ik halveer de sleepcontacten en bevestig ze dan met seconde lijm , draadje eraan solderen voor de stroom en de messing buisjes zorgen dat het in de draaiende delen verlicht kan worden, heel simpel maar effectief.
Amar Slim bedacht Erik! Zie ik het goed dat je twee delen/diktes van de as of “pin” gebruikt om de twee slepers (+ en -) stroom over te kunnen brengen? Kun je van dit onderdeel misschien nog een foto meer ingezoomd maken? 😅
erikjohan1707 Amar klopt Amar, de dunste messing buis is 4 mm dan zit over deze messing buis een kunststof buisje overheen die precies in de dikkere messing buis past, een beetje lijm om zeker te weten dat alles goed in elkaar vast zit en tijdens het draaien niet los gaat zitten. De aandrijf as van het motortje past weer in het 4 mm messing buisje maar heb ik voorzien van wat tape om het wat beter te laten klemmen…………
erikjohan1707 En dan is het nu weer tijd om een door mij verlichte Faller attractie te laten zien, dit keer de “Top In” botsauto het model is voorzien van 1200 smd leds een deel met standlicht en een deel dat door 2 looplichten wordt aangestuurd. uiteraard heeft dit een behoorlijke tijd gekost om het af te krijgen en onder de kap heb ik een heuse spaghetti aan draden gemaakt. Dit zijn dan foto’s met werkende looplichten……. Uiteraard willen jullie ook een filmpje hiervan zien……