Roosendaal is mijn homekermis. Ik kom er al als baby en Roosendaal is ieder jaar vaste prik voor mij. Er is veel veranderd de afgelopen jaren. Roosendaal is al jaren aan het spelen met de opstelling. Dit jaar is de kermis groter dan ooit met bijna 100 attracties. Er is een nieuw plein erbij, namelijk de Suikerplein. De opstelling is goed daar, maar het is wel een kaal stukje net zoals de oostelijke havendijk, maar ik snap dat Roosendaal wilt groeien en dat lukt aardig! Ik heb negatieve en positieve punten. Beginnen met het negatieve. Dit jaar helaas geen spookhuis… Erg jammer voor zo’n formaat kermis. Dit jaar ook geen hoogvermaak dankzij pure pech. Beide hoogvermaak zaken hebben storing in de zaak dus zijn afwezig. De booster maxxx en Bon Voyage zijn dus helaas afwezig. Het pleintje van de Autoscooters vind ik weinig sfeer hebben en zelfs overbodig misschien. Dan de positieve punten! De kermis is uitgebreid met een plein, Roosendaal heeft veel toppers en nieuwe zaken weten te pakken zoals de Energizer, The beast, Entia, Base jumper en Aviator! Ik weet zeker dat Roosendaal voor in de toekomst ook potentie heeft voor Duitse zaken. Ook vaste gasten zijn aanwezig zoals de snelle turbo polyp, Break dance no1 van Hoefnagels, Snowjet 1, cake walk, Show time, Cocoon en de Spinning coaster! Gelukkig weten mensen de suikerplein goed te vinden. Het was erg druk op de kermis, zaken zaten goed vol en bij vele zaken zelfs een goede wachtrij. Zo kennen we Roosendaal ook! Ik blijf toch een zwak hart voor deze kermis houden. Deze kermis behoort zeker in de top 10 van Nederland. Benieuwd naar de beelden en wat er nog meer voor moois staat? Bekijk dan vooral de video!