Jay-RideMaster Binnenkort de staan de Alpina Bahn en de Höllenblitz op de Cranger Kirmes in Herne. Ook niet zo ver over de grens. Met het ov wel een beetje omslachtige reis (in mijn ogen), maar zeker niet onmogelijk. Duurt alleen even.
Ligt er alleen aan waar je vandaan komt. Maar zowel vanaf Venlo als vanaf Enschede is er een redelijk goede verbinding met 1 a 2 keer overstappen.
Trouwens staat Olympia Looping niet alleen maar tegenwoordig meer op het Oktoberfest? En de rest in het Prater?
Verder Liampie
Ik denk dat tegenwoordig elke kermisachtbaan je ook wel kent van de foto’s danwel van je eigen ervaringen. En die vind je eigenlijk alleen maar in Duitsland, Frankrijk, Spanje en wellicht ook een paar in Engeland.
Dus wat dat betreft zou je naar de grotere kermissen in de laatste 3 moeten gaan (zoals foire du trone, Sevilla, Hopkins, etc) om ze tegen te komen.
In Engeland kun je wel heel apart spul vinden overigens. Iets wat echt uniek is. Zo noem ik dat treintje dat door een ovaal rijd, en tegelijkertijd maakt die ovaal ook nog eens lateraal overslag. Ben even zn naam vergeten, maar ik denk dat mening iemand hier wel weet hoe die heet.
Frankrijk heeft (of had, dat weet ik niet zeker) een heuse Zipper. En ook in Frankrijk vind je echt raar spul wat zeker de moeite waard is om alleen eens naar te kijken.
Maar ja, dan moet je wel echt een kermishart hebben denk ik, en zo ik jou openings post lees, heb je dat meer met pretparken. Maar wie weet. Wellicht kan de kermisliefde nog wat heftiger worden door zulk soort unieke zaken.
Websites zijn er eigenlijk niet trouwens voor zover ik weet van de kermissen in Frankrijk, Spanje en het VK.
Af en toe kom je wel eens lijsten tegen voor een kermis in Frankrijk en het VK op kirmesforum.de, maar echt veel is het niet.
Maar voor Duitsland zelf, ben je op kirmesforum.de echt op het goede adres. Ga hier voor naar de kirmestermine, klik je maand aan, en je krijgt nagenoeg alle kermissen die er dan zijn met wat er staat als de lijst bekend is.
Hou er wel rekening mee dat je dus soms even moet zoeken om een grote achtbaan tegen te komen, want ook grote achtbanen kunnen op de minder bekende kermisplekken staan.
Maar ik denk dat de twee heren hierboven je ook al veel hebben geholpen. Dus ik laat het hier maar bij.
Hoop in ieder geval dat je hier ook wat aan hebt gehad!