Ruben-kermisfun Terwijl in Nederland de kermis van Uden en Tilburg bijna van start gaan, hebben wij in ons dorpje ook kermis. de transporten hebben ons dorpje gevonden. Dit jaar valt de kermis niet samen met die van Scherpenheuvel. Dat wil dus zeggen dat we lunapark Mexico weer mogen verwachten. Al zou de plaats voor het tweede lunapark voor goed geschrapt zijn. En zal er volgend jaar wellicht iets anders opkomen. Met Pasen hadden we geen grootvermaak, met de zomer gelukkig wel! Vandaag is het de laatste dag in Heultje en ook in Berlaar-heikant vertrekken sommige al. Ik verwacht deze nacht dus meer transporten. Wordt vervolgd..
Ruben-kermisfun En dan krijgt je kleine dorpskermis ineens de Space Bob als tweede grootvermaak. De opbouw kan ik jammer genoeg niet volledig volgen. Ik moet eerst nog even weg.. En ook de Lambada is al van de partij! In Tilburg krijgen jullie de Toxic maar in Houtvenne krijgen wij hem ook! 😃 Wordt vervolgd..
Ruben-kermisfun De opbouw startte dit jaar al om 19u, maar ik had in mijn hoofd nog steeds 20:30.. Eigenlijk was alles al aanwezig. Ik heb sinds deze middag mijn nieuwe camera, ik moet er nog wat mee spelen.. Bij de space bob zijn ze na een tijdje gestopt. Ze hebben dan ook nog tot zondag middag om te bouwen. Ik zie het nu pas maar de kassa draait van de middenbouw af. Wordt vervolgd..
Ruben-kermisfun Houtvenne Zomerfoor, In een prachtig klein Kempens dorpje ging vandaag de zomerfoor van start. Ondanks de valse start met de regen, was het na de buien gezellig druk! Hier staat voorde jeugd: Lambada “Toxic”, & Space Bob (allebei nieuw voor Houtvenne) De kermis is lopende van 21/07 tot 23/07 Locatie: J.Verlooyplein, Langestraat Dit jaar is het weer aan de beurt voor lunapark Mexico.🌵 Ooh wat gaat ie hard Heey, die bolletjes ken ik van ergens. 😜 De twee attracties staan tegen elkaar. de space bob staat langst 1 hoek een beetje weg gedrukt. Ook nieuw voor Houtvenne, is de lambada Toxic. Aan de kerk kan je smullen van smoutebollen bij gebakkraam Josiane. Ook nieuw voor Houtvenne. Nog niet posten aub, er komt nog een deel.
GhostRiderPeter Ruben-kermisfun En helpt een spandoek tussen de palen ervoor ook niet mee aan het zichtbaar zijn…. 😉
Ruben-kermisfun Aan de andere kant van de kermis staat de frituur van Rita & Tom, een waar begrip in de regio met de lekkerste frietjes en smoutebollen. Dit was de gehele kermis, nu volgen er nog enkele avondfoto’s. Iets na 22u was het nog gezellig druk. Om half twaalf gingen de laatste zaken dicht. Dit was het voor Houtvenne, op naar de volgende!
Svenjj GhostRiderPeter Belgische logica denk ik. De Toxic is sowieso hoger en zou beter achter de space bob kunnen staan. Maar dan hadden ze een paar loopplaatjes nodig gehad voor het plantsoentje en voor niks gaat de zon op allee 😉