[verwijderd] Ik hou er intussen rekening mee dat veel koningsdag kermissen (hier in de regio en er buiten) niet door gaan. (gaat het wel door, dan kan het alleen maar mee vallen) En hoop voor nu dat in Mei dingen weer opgestart worden.
Vincent Youri Ik denk dat in april in Nederland en Duitsland nog geen kermissen zullen plaats vinden. Het is niet anders.
MartijnH Vincent In Duitsland zijn de meeste kermissen, circussen en evenementen tot minimaal 30 april afgelast. Ik hoop dat we zo snel mogelijk allemaal het “gewone” leven weer langzaam oppakken en weer wat kunnen genieten in plaats van hele dagen thuis zitten.
Richard-Grunn Ik denk dat alle Kermissen in Mei ook van de agenda gaan. Nog een paar dagen, en dan hebben we hier in Nederland ook een Lock Down.
Discosmash-Leo Dit is niet alleen een ramp voor ons, maar zeker ook de exploitanten! Zelf denk ik, dat dit nog wel even ga duren, en ik hoop dat Tilburg gewoon door kan gaan, maar daar heb ik ook een hard hoofd in,,,,,,,,,
GhostRiderPeter Een ramp voor ons…? Als de “ons” voor diegene staat die nu niks weten te doen naast kermissen of pretparken, dan staat dit in de verste verte niet in enig vergelijk met wat het voor de exploitanten omvat…. Ik als liefhebber “baal” uiteraard ook, maar een ramp? Nope! Mijn medeleven gaat dan ook uit naar hen die normaliter voor “ons” vermaak zorgen en nu in de ellende zitten. Er wordt wel geschermd met een reddingsplan door het kabinet maar das een pleister op een hele grote wond en voorlopig bloed het nog.
Discosmash-Leo GhostRiderPeter onder “ons” versta ik degene die geen baan meer hebben, wat denk je van Horeca en alles wat daarin verband houd, winkels, en zo kan ik nog wel even doorgaan
GhostRiderPeter Discosmash-Leo Daarom ook de vraag wie “ons” was Leo 😉 Ja voor een ieder de beroepsmatig en alles wat daaraan uitvloeit getroffen wordt door de Corona maatregelen is het zuur. Er zijn helaas her en der wat mauwers die lopen te miepen dat het allemaal zo erg is, wat moeten we nu gaan doen hellup 😉 Get a life aub 🙁
PeterCenturion In Duitsland worden nu zelfs kermissen die op 29 mei zouden moeten beginnen afgelast. Baden-Würtemberg heeft het advies gegeven om alle grote evenementen die tot en met 15 juni plaatsvinden niet meer door te laten gaan. Het Stadtfest in Mannheim is afgelast….
Discosmash-Leo Ezra hou er maar rekening mee, dat deze niet door gaat omdat Meikermis Groningen ook al niet door gaat
Richard-Grunn Las net dat de Meikermis in Groningen vrijwel zeker niet door gaat. Erg jammer, maar was wel te verwachten.
keeskermis Deze foto afgelopen zondag gemaakt van een aantal transporten die helaas voorlopig niet van de plaats komen.
MutselMirella keeskermis Daar krijg je toch buikpijn van, van zulke foto’s…. 🙁 En dat terwijl je normaal juist blij wordt van zoveel transport op een rij. Ik ben ook bang dat april én mei verloren maanden gaan worden. Wat een drama, voor zo ontzettend veel mensen. 😢
djpolyp-Jeroen Niels Kermis in Drachten is vooralsnog niet afgelast, maar de kans is nog steeds aanwezig dat dit wel gaat gebeuren. De paasmarkt is wel afgelast. Bron: FB kermis Drachten
Michaelkermisliefhebber Hopelijk word het vergoed zodat de explotanten nog overeind blijven staan maar dat moeten we afwachten. Al denk ik dat de overheid niet zomaar bedrijven failliet laat gaan door iets wat overmacht is. Reken er maar op dat nieuwe investeringen en restyles voor 2021 nog op zich laten wachten en laten we hopen dat het medio mei weer opgang komt…
Martuska Hier een artikel op omroep Gelderland over het aflasten van kermissen, zit ook een filmpje bij. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2440958/Kermisexploitanten-in-paniek-Kermis-draaide-voor-het-laatst-niet-in-de-Tweede-Wereldoorlog