Century-Fons Wat een drama, vooral voor de exploitanten…. Geen Tilburg, Uden, Hoorn, Eindhoven, Helmond, Venray, Best en heel veel andere plaatsen….. 😱😱😱
Johan013 Is het misschien geen idee om dan bv alleen kinder kermissen te organiseren?..Die mogen nu wel samenkomen ..en dan bv op iedere hoek toezicht houden dmv ouderen
PeterCenturion De vraag die ik heb is nu: wat is er precies verboden tot 1 september. Als dat alle evenementen (ook de hele kleine zijn), dan mag dat ook niet. Maar gezien het feit dat kinderen wel weer mogen sporten bij de plaatselijke club, denk ik dat we even precies moeten afwachten of er nog iets mogelijk is wat dat betreft. Maar echt hoopvol ben ik niet. Want samen met kinderen komen ook ouders mee. En dat is natuurlijk weer niet de bedoeling, want dan wordt het weer te vol… Zo ziet bij ons de burgemeester al een probleem als het gaat om het openen van de basisscholen. Niet als de kinderen worden weggebracht, maar als ze weer opgehaald moeten worden. Tenslotte mogen ouders niet in een groep voor de poort van de school gaan staan om hun kroost op te vangen…
jeffrey Hopelijk verschuift het hele seizoen door na september. Dan maar herfst- en winterkermissen dit jaar. Maar dat heeft wellicht ook nog wel iets voor een jaartje.
Bertje1105 jeffrey Moet nog maar zien of het per 1 september wel weer kan, zou me niks verbazen als het voor dit jaar helemaal klaar is.
darryll Ik hoop dat alle gemeentes mee willen werken aan om in de tussentijd kermisexploitanten een vergunning te verlenen om weer oliebollen te verkopen op de plekken waar ze normaal in de winter staan. Op deze manier kunnen die mensen toch nog iets bijverdienen, ook al zal dat voor vele niet helemaal de kosten dekken. En als na 1 September kermissen weer kunnen / mogen plaats vinden, laat ze dan ook door rondjes draaien in de winter met extra najaar- en winterkermissen. Om dit te realiseren is het wel belangrijk dat de lokale politiek in veel gemeentes zich welwillend moeten gaan opstellen, maar helaas is dat in het verleden vaak niet gebleken wanneer het om de kermis betrof.
darryll Ook een idee: kinderzaken zoals een draaimolen en lijntrekspel kunnen net zoals een oliebollenkraam prima bij een winkelcentrum staan. Hier kan een gemeente gewoon prima een vergunning voor verlenen. Wanneer pretparken straks wel weer open zouden mogen? Dan zou een permanente kermis heel de zomer lang op een vaste plek, met een entree ook moeten kunnen, toch? Zeker het overwegen waard lijkt mij? Zeker wanneer straks iedereen vakantie in eigen land moet gaan doorbrengen. Zoiets bestaat al in landen als Spanje en Italië waar tijdens het zomerseizoen permanente kermissen worden neergezet in de buurten van campings en badplaatsen.
PieterRJ darryll Op zich leuk idee, maar die kinderen hebben ouders en die gaan dan bij elkaar staan aan de rand van de draaimolen… Niet uit te voeren
Wimbr1970 Ik moet nog maar zien in hoeverre we vakantie in eigen land mogen gaan vieren; ik vrees gezien het feit dat alle evenementen tot 1 september nu on hold staan we ook niet in juli en augustus massaal naar pretparken/vakantie oorden e.d. kunnen gaan. helaas heb ik geen glazen bol anders had ik wel als waarzegger op de kermis actief kunnen zijn…oh wacht ;-)
sander1972 Denk ook niet dat, dat gaat gebeuren. Campings mogen, maar er is geen toilet gebouw open. Ik weet niet wat goorder is tegen de boom aan schijten en zeiken of toch maar gewoon de toiletten open.
PieterRJ sander1972 Als je een eigen sanitaire voorziening hebt in je (Sta)caravan is er geen probleem. Wij kunnen dan ook ‘gewoon’ naar de camping in het weekend. Op eigen plekje, andere bewoners staan op ruim 3 meter afstand en de kinderen hebben plezier. Natuurlijk heb je altijd die eencelligen die op de camping ‘gewoon’ bij elkaar in of voor de tent gaan zitten met hun potje bier in de hand…. Ik ben bang dat zij het straks voor iedereen verpesten.
Buurman_Jasper PieterRJ Die eencelligen zullen het helaas ook niet alleen op de camping verpesten; maar ook op andere momenten… Ik snap de frustratie bij de horeca en de exploitanten, zij ontvangen in mijn ogen ook te weinig support. Wel is het zo dat het volgens mij erg onrealistisch is om te denken dat we deze maatregelen konden loslaten. Natuurlijk zou ik niets liever doen dan ook kermis vieren en lekker op een terras zitten met een biertje,patat en burger
sander1972 PieterRJ Ik heb ook een eigen caravan in luxemburg Maar er komen ook veel trekkers met tentjes en vouwwagens, als die in de natuur hun behoefte moeten doen en niet kunnen douchen…….
ericho IK las net op nu.nl dat Rutte bereid is om het noodpakker voor horeca uit te breiden. Heel goed, maar eigenlijk moet dit ook gelden voor de evenementen sector waaronder kermisexploitanten, verhuurbedrijven, etc. Die zijn minstens tot 1 september werkeloos, en het water staan de meesten nu al aan de lippen.
ericho Bertje1105 Die kans is ook aanwezig. Ik ga zelf ook uit dat niet eerder dan volgend voorjaar de eerste kermissen weer worden gehouden, mits er geen 2e besmettingsgolf komt, maar laten wij voor nu hopen op 1 september
Jeroen-Sik PieterRJ: “Natuurlijk heb je altijd die eencelligen die op de camping ‘gewoon’ bij elkaar in of voor de tent gaan zitten met hun potje bier in de hand…. Ik ben bang dat zij het straks voor iedereen verpesten.” Ik voel me niet gekwetst in deze opmerking,maar wél aangesproken… Niet een heel handige opmerking,bedoel ik hier mee te zeggen.
PieterRJ Jeroen-Sik Als je bewust bij anderen een biertje in een tent gaat zitten drinken ga je dus bewust een samenscholing aan. Dan ben jij straks een van de redenen dat alle campings gewoon moeten sluiten omdat mensen zich niet aan het samenscholingsverbod houden… heel goed dus dat je jezelf aangesproken voelt, wellicht dat je de volgende keer jezelf even achter de oren krabt voordat je bij een ander op visite gaat: Dat MAG niet. Het klinkt nu een beetje als: “ik overtreed de wet, daar word ik over aangesproken (dan wel daar heeft iemand een mening over) en dat vind ik niet leuk.”